نشست فوق العاده و بی نتیجه شورای امنیت در خصوص حمله آمریکا به ارتش سوریه:
ساعاتی چند بعد از حمله هوایی یکباره ایالات متحده به مواضع ارتش سوریه، که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از سربازان سوری شد، سفیران دو کشور روسیه و آمریکا در سازمان ملل متحد پس از نشست فوق العاده ای که در شورای امنیت پیرامون این موضوع برگزار شد، به انتقاد از یکدیگر اقدام کردند. روسیه به آمریکا اولتیماتوم داده است که هرچه سریع تر در مورد این حمله هوایی با جزئیات توضیح دهد.
کد خبر: ۲۹۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 18 September 2016
به گزارش تابناک یزد، ساعاتی چند بعد از حمله هوایی یکباره ایالات متحده به مواضع ارتش سوریه، که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از سربازان سوری شد، سفیران دو کشور روسیه و آمریکا در سازمان ملل متحد پس از نشست فوق العاده ای که در شورای امنیت پیرامون این موضوع برگزار شد، به انتقاد از یکدیگر اقدام کردند. روسیه به آمریکا اولتیماتوم داده است که هرچه سریع تر در مورد این حمله هوایی با جزئیات توضیح دهد.

این حمله هوایی روز گذشته و در یکی از قسمت های شرقی سوریه که به عنوان مناطق خارج از توافق آتش بس یک هفته ای طبقه بندی شده بود صورت گرفته است. مقامات آمریکایی این حمله را اینگونه توجیه کرده اند که در پی حمله به مواضع تروریست های داعش به اشتباه و تصادفی مواضع نیروهای ارتش سوریه را به آتش بستند.

روسیه و مقامات سوری عنوان کرده اند که این حمله نشان میدهد که ایالات متحده و متحدان این کشور نزدیکی خاصی با تروریست های داعش داشته و از آنها حمایت میکنند.

اولتیماتوم روسیه به آمریکا برای توضیح در خصوص حمله هوایی به سوریه

در حالی که مقامات روسی خبر داده اند که دست کم 62 سرباز سوری در این حملات و در نزدیکی فرودگاه دیرالزور جان باخته اند، اما دیدبان حقوق بشر سازمان ملل تعداد کشته ها را 83 و تعداد زخمی ها را بیش از 120 نفر اعلام کرده است.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با انتقاد از این حمله آمریکا زمان آن را که تنها دو روز قبل از عملیات مشترک روسیه و آمریکا علیه گروه های تروریستی در سوریه است، به شدت زیر سوال برده است.

وی که از نشست شورای امنیت در خصوص این موضوع به سرعت خارج میشد این موضوع را به خبرنگاران اعلام کرده است و به شدت از نماینده آمریکا در سازمان ملل سامانتا پاور که خارج از جلسه و به خبرنگاران در مورد حمایت روسیه از رژیم بشار اسد انتقاد کرده بود، عصبانی بوده است.

اولتیماتوم روسیه به آمریکا برای توضیح در خصوص حمله هوایی به سوریه

سامانتا پاور درخواست فوری روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده در شورای امنیت در خصوص این موضوع را به گونه ای پیش دستی روس ها برای گیج کردن آمریکا دانسته است. وی گفته است که حتی با استاندارد خود روس ها برگزاری یک چنین نشست فوق العاده ای ریاکارانه و مزورانه به نظر میرسد.

وی در حالی که به شدت از خشونت های رژیم بشار اسد طی 5 سال گذشته انتقاد کرده است، گفته که حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه اتفاقی بوده است و ایالات متحده به خاطر تلفات عمیقا متاسف شده است.

به گزارش «تابناک»نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر این موضوع گویا با تنش فراوان و بدون نتیجه خاصی پایان یافته است و هنوز مشخص نیست که آیا این امر منجر به پایان یافتن آتش بسی که قرار بود هفت روز در سوریه بر قرار باشد، خواهد شد یا نه.

در همین رابطه سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخاروا، گفته است: اگر تا پیش از این تنها گمانه زنی هایی وجود داشت که تروریست های جبهه النصره به این شیوه مورد پشتیبانی و حمایت قرار میگیرند، اکنون حمله روز گذشته آمریکا به خوبی یک موضوع را بیان کرد: آمریکا از تروریست های داعش حمایت و پشتیبانی علنی میکند.

وی با اشاره به اولتیماتوم روسیه به آمریکا در این خصوص گفت: ما سریعا و بدون فوت وقت از آمریکا درخواست توضیحات دقیق و با جزئیات در مورد این مساله را داریم و این توضیحات باید شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار