مدیر عامل منطقه آزاد ویژه اقتصادی اوکتائو:
امیربیک توله‌گنوف امروز در پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر با قدردانی از برگزارکنندگان این اجلاس، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان، انتخاب نظربایوف را نشان‌دهنده تحکیم سیاست این کشور دانست.
کد خبر: ۲۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 29 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، امیربیک توله‌گنوف امروز در پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر با قدردانی از برگزارکنندگان این اجلاس، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان، انتخاب نظربایوف را نشان‌دهنده تحکیم سیاست این کشور دانست.

وی با بیان اینکه در صدد کاهش مسیر حمل و نقل در منطقه هستیم، اظهار کرد: زیرساخت‌های کشور قزاقستان در نزدیک شدن روابط کشورهای حاشیه خزر کمک می‌کند.

مدیر عامل منطقه آزاد ویژه اقتصادی اوکتائو با اشاره به اینکه برای مناطق آزاد چهار اولویت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: توسعه خدمات نفتی، لجستیکی، حمل و نقل و پتروشیمی از جمله اولویت‌هاست.

وی به مزایای سرمایه‌گذاری در قزاقستان اشاره کرد و گفت: اعطای زمین رایگان به سرمایه‌گذاران از طرف دولت برای بهبود سرمایه‌گذاری یکی از این راهکارهاست.

توله‌گنوف با اشاره به اینکه قزاقستان محلس برای ارتباط با دیگر کشورهاست، از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این کشور دعوت کرد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های بین دو کشور ایران و روسیه اظهار کرد: ایجاد نمایشگاه‌های رایگان برای آشنایی ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند در توسعه این همکاری‌ها تاثیرگذار باشد.

حسن خسته‌بند تصریح کرد: معرفی و ترجمه ظرفیت‌های دو کشور به زبان‌های مختلف، برقراری پرواز رشت به آستراخان در گسترش روابط ایران و روسیه تاثیرگذار است.

وی مسیر سوآپ را برطرف‌کننده مشکلات نفتی خواند و گفت: وجود کشتی‌های تندرو بر گسترش تجارت چمدانی تاثیر دارد و مطالعه قوانین تشویق سرمایه‌گذاری به توسعه سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در دو کشور کمک می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اجلاس مذکور بحث توسعه دریامحور را از اولویت‌های گیلان دانست و گفت: 3 هزار کیلومتر نوار ساحلی کشور است که استفاده کافی از آنها برده نمی‌شود.

غلامعلی جعفرزاده تصریح کرد: اکنون 90 درصد حمل و نقل‌های وزنی جهان از طریق دریا انجام می‌شود و عمده کلان‌شهرها و مناطق آزاد در دنیا در حاشیه دریاها ساخته می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گیلان خاطرنشان کرد: تولید 92 درصد چای،37 درصد برنج، 80 درصد فندق، 60 درصد بادام، 21 درصد زیتون، 40 درصد کیوی کشور و.... از جمله ظرفیت‌های گیلان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار