عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه زیر مجموعه های هیچ جناحی نیستند و رسالتی فراتر از جناح بندی های سیاسی دارد زیراکه فضاسازی جناحی، سم مهلکی برای حوزه هاست.
کد خبر: ۲۹۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 08 September 2016
آیت الله سیداحمد خاتمی روز پنجشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در محل امامزاده سیدعباس معصوم زاده بجنورد اظهار کرد: برخی از جریانات ممکن است حوزه های علمیه را به سمت سکولاریسم پیش ببرند و سعی دارند تا به سمت مخالفت با دین و ولایت ببرند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همراهی حوزه های علمیه با ولایت به معنای همراهی از یک جناح نیست و نباید کسی انگ جناحی بودن را به این نوع ولایت پذیری نسبت دهد.
وی در ادامه گفت: شما روحانیون با شجاعت در فضای مجازی حضور پیدا کنید و به شبهاتی که در این فضا برای سست کردن اعتقادات انجام می گیرد پاسخ دهید.
امام جمعه موقت تهران گفت: جریان خزنده ای شکل گرفته و این جریان در صدد است تا علما را در ابتدا به بی تفاوتی و بعد از آن به مخالفت با انقلاب سوق دهند.
وی افزود: این جریان خزنده در فضای مجازی بیشتر حضور دارد و اگر نتوانیم این فضا را تبدیل به یک فرصت کنیم در نهایت تبدیل به یک تهدید برای ما می باشد.
وی با بیان این که اخلاق و پاسداری از نظام اسلامی مورد تهاجم است خاطرنشان کرد: اخلاق یعنی نحوه ارتباط انسان با خدا ،پیامبر و خود انسان که مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است و روحانیون باید وارد عرصه شوند و با ارائه سبک زندگی اسلامی و دینی با این تهاجم ها مبارزه کنند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه یادآور شد: این نظام مکتب و دین را زنده نگه داشته است و تمام فقه را تجلی داده وحمایت از این نظام و قانونی که ولایت فقیه را پایدار نگه داشته است بسیار با همیت می باشد.
وی خاطرنشان کرد: هر چیز با ارزشی مورد هجمه قرار می گیرد و حمله دشمنان به دین نشان از ارزش والای دین را دارد و همه ما وظیفه داریم تا از این مکتب ارزشی دفاع کنیم.
آیت الله خاتمی همچنین گفت: امروز بسیاری از روستا های ما خالی از روحانی است این در حالی است که هم اکنون 85 هزار طلبه تنها در قم مشغول به تحصیل هستند.
وی به طلاب توصیه کرد تا بعد از اتمام دوران تحصیل به بطن جامعه برگردند اظهار کرد: باید آموزه های دینی را به تمامی اقشار جامعه آموزش دهیم ودر این راه ثابت قدم باشیم.
وی همچنین پاسداری از دین، اخلاق و نظام اسلامی را ازمامورت های حوزه های علمیه بیان کرد و افزود: حضور این تعداد طلبه در کشور امنیت ما را تامین می کند زیرا که هر کدام از این طلبه ها مریدانی دارند و مقابله با این مریدان از سخت ترین سیبل های دشمنان می باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: امروزه این تعداد طلاب در جامعه علاوه بر این که نعمت معنوی به شمار می روند نعمت های مادی و توسعه هم به شمار می روند.
وی خاطرنشان کرد: حفظ امنیت مرزها توسط ارزشهای معنوی طلاب از گرانبهاترین ارکان برای توسعه می باشد چرا که توسعه در مکانی امن شکل می گیرد.
وی با بیان این که در حال حاضر دین به شدت مورد هجمه است یادآورشد: قبل از انقلاب دین را افیون توده ها می دانستند ولی بعد از انقلاب دین به صحنه آمد و بیداری اسلامی را به همراه خود آورد به همین دلیل است که دشمنان با دین مقابله می کنند.
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادمه این مراسم با بیان گزارشی از فعالیت های این نمایندگی اظهار کرد: یکهزارو 500 طلبه برادر و خواهر در 16 مدرسه علمیه وزیر نظر 170 استاد اعزامی و حق التدریس در استان در حال طلبگی هستند.
حجت الاسلام حجت سالاری مکی همچنین از راه اندازی درس خارج در این نمایندگی خبر داد و افزود: درس خارج در محل حسینیه شهدای بجنورد با حضور حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی برگزار می شود.
وی عنوان کرد: 15 طرح با 67 درصد رشد فیزیکی از محل سفر پر برکت مقام معظم رهبری در استان در حال عملیاتی شدن است که در 19 مهرماه اسال جاری پنج طرح افتتاح می شود.
جمعی از طلاب حوزه عملیه خراسان شمالی با دست آیت الله سید احمد خاتمی و حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی مشرف و ملبس به لباس روحانیت شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار