مربی و دارو بین المللی شمشیربازی استان یزد:
مربی و دارو بین المللی شمشیربازی استان یزد گفت:هیات شمشیر بازی استان یزد از سال 1372 تاسیس شد و چند سالی است تیم یزد در بین هیات های شمشیربازی کشور به عنوان تیم برتر در زمینه رشته ورزشی شمشیربازی معرفی شد.
کد خبر: ۲۹۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 06 September 2016
به گزارش تابناک یزد، محمد حسن صدیقی با بیان اینکه رشته شمشیربازی ورزش اول استان یزد محسوب می شود گفت:استان یزد هم در رده خواهران و هم رده برادران در رشته شمشیربازی قطب کشور محسوب می شود چرا که شمشیربازان یزدی مدال های خوب و امکانات مناسبی را در این رشته کسب کرده اند.
وی گفت: در طرح آمایش وزارت ورزش که مشخص می کند هر استان در چه رشته ورزشی موفق است، استان یزد به عنوان یکی از استان های قوی در ورزش شمشیربازی معرفی شد به طوری که امروز 50درصد اعضای تیم ملی شمشیربازی کشور ورزشکاران یزدی هستند.
وی اظهار داشت: هیات شمشیربازی استان یزد از نظر کیفیت و کمیت از جایگاه خوبی برخوردار است و همین موضوع سبب شد تا در  مسابقات نوجوانان و جوانان و امیدهای کشور به لحاظ تعداد شرکت کننده، استان اول باشیم و این نشان دهنده عملکرد خوب این هیات ورزشی در یزد است.
این داور بین المللی شمشیربازی گفت: تعداد زیادی مربی بین المللی در هیات شمشیربازی یزد داریم و در تمام رده های سنی اعم از نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در کشور صاحب عنوان هستیم.
وی اظهار کرد: این هیات ورزشی در استان یزد از امکانات خوبی مانند یک سالن اختصاصی شمشیربازی برخوردار است و فراتر از ایران کار می کند به گونه ای که قهرمان های جهانی و آسیایی را در خود جای داده است.
وی افزود: با توجه به افتخارات زیاد شمشیربازان یزدی در عرصه مسابقات آسیایی و جهانی می توان گفت امکانات بیشتری لازم است و معتقد هستم باید سالن و تجهیزات در حد نام قهرمانی برای این هیات در یزد مهیا شود.
صدیقی به مسابقات پیش روی این هیات ورزشی اشاره کرد و گفت:برای آمادگی بازی های جاکارتا و بازی های آسیایی و المپیک توکیو نیاز به امکانات بیشتری است.
وی در خصوص توسعه ورزش شمشیربازی در سایر شهرستان های استان یزد گفت: از سال گذشته در شهرستان های بافق و اردکان 70 نفر استعدادیابی شدند و این ورزش را در این شهرستان ها راه اندازی کردیم.
وی گفت: در شهرستان اردکان هیات شمشیربازی در رده های نونهالان و بانوان در مسابقات کشوری صاحب مدال شدند.
صدیقی گفت: به دنبال راه اندازی رشته شمشیربازی در شهرستان های میبد و تفت هستیم.

یزد،  استان اول در ورزش شمشیربازی است
وی در ادامه از افتتاح سالن اختصاصی ورزش شمشیربازی شهرستان بافق در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شمشیربازی یزد قهرمان پرور است مردم به تازگی نسبت به آن شناخت پیدا کرده‌اند ولی فقط افرادی وارد این رشته ورزشی می شوند که قصد ادامه آن به صورت حرفه ای را دارند.
وی با بیان اینکه یزد فرمول قهرمان پروری را به خوبی می داند، گفت: امکانات نرم افزاری خوبی داریم و اولویت اول اداره کل ورزش و جوانان استان، ورزش شمشیربازی است و در استان هم رتبه برتر را در این رشته داریم.
وی افزود: در هر استان 14 رشته ورزشی به عنوان رشته های ورزشی اولویت دار آن استان شناخته می شوند تا برای کسب مقام های قهرمانی در مسابقات شرکت کنند. 

در ورزش شمشیربازی جنسیت مطرح نیست
وی در خصوص هزینه مسابقات و نبود حامی مالی کافی در ورزش شمشیربازی گفت: با توجه به اینکه مسابقات ورزشی هزینه بر است و اداره کل ورزش و جوانان هزینه ای در حد تمرینات و شرکت در یک مسابقه را به هیات می دهد در حالی که در طول سال با توجه به رده های سنی مختلف مسابقات شمشیربازی زیادی داریم و از این نظر به حامی مالی نیازمند هستیم.
وی با تاکید بر قهرمان پرور بودن رشته شمشیربازی در استان یزد گفت: با اینکه این ورزش یزد را در عرصه جهانی مطرح می کند ولی بیشتر حمایت های مالی همیشه به سمت ورزش فوتبال است در حالی که فوتبال در یزد موفقیت چشمگیری را نداشته است.
مربی هیات شمشیربازی استان تاکید کرد: در رشته شمشیربازی جنسیت مطرح نیست و همه می توانند پا به پای هم مسابقه بدهند و مدال کسب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار