کد خبر: ۲۹۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 05 September 2016
رئیس دانشگاه لرستان از برنامه ریزی برای کیفی سازی این دانشگاه در استان خبر داد و گفت: تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه لرستان به ۶۷۲ مقاله رسیده است.

خسرو عزیزی  با بیان اینکه دانشگاه محل تولید علم است، اظهار داشت: محور اصلی توسعه هر جامعه ای دانشگاه است.

وی بیان داشت: از سال ۹۲ و با شروع دولت تدبیر و امید به نوعی استارت بحث اقتصاد مقاومتی در استان زده شد.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان در سال ۹۳ به بحث کاهش هزینه ها پرداخته است، گفت: دانشگاه ها باید به سمت مهارت آفرینی و کار آفرینی سوق داده شوند چرا که کارآفرین شدن دانشگاه ها می تواند برای پیشبرد امور در دانشگاه موثر باشد.

افتتاح بیمارستان تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان

عزیزی با بیان اینکه در ۱۹ مرداد ماه سال جاری مقرر شد که در کمیسیون دائمی هیئت امنا برنامه راهبردی افق ۱۰ ساله نهایی شود، افزود: برنامه راهبردی دانشگاه لرستان در افق ۱۰ ساله بر اساس آمایش آموزش عالی منطقه در استان تدوین شده است.

وی به وجود مشکل سخت افزاری در دانشگاه لرستان اشاره کرد و گفت: این مشگل به گونه ای است که سرانه فضای آموزشی ما قبل از دولت تدبیر و امید ۹.۳ مترمربع بود که در حال حاضر به ۱۲ متر مربع رسیده است.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه در بحث خوابگاه خواهران ظرفیت خالی در دانشگاه لرستان وجود دارد، عنوان کرد: در سال گذشته کتابخانه مرکزی با سه هزار و ۲۰۰ متر مربع و خوابگاه حضرت رقیه با سه هزار و ۲۰۰ متر مربع با حضور معاون وزیر علوم افتتاح شد.

عزیزی بیان داشت: دانشگاه لرستان با کمبود خوابگاه برای برادران مواجهه است که در صورت تمایل بخش خصوصی زمین برای ساخت خوابگاه دانشجویی برادران را به آن ها واگذار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توسعه فاز سوم دانشکده علوم پایه با متراژ چهار هزار متر مربع در دست اقدام است، عنوان کرد: ساخت ساختمان این دانشکده ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: بیمارستان تخصصی دانشکده دامپزشکی در ۱۴ مهر سال جاری افتتاح خواهد شد.

جذب ۲۰۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه لرستان

عزیزی گفت: قبل از دولت تدبیر و امید شش پروفسور در دانشگاه لرستان حضور داشته و این در حالی است که در حال حاضر ۱۰ پروفسور در دانشگاه فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه لرستان در زمینه سطح ارتقاء علمی پیشرفت خوبی داشته است، افزود: در دانشگاه لرستان قبل از دولت تدبیر و امید ۲۱ دانشیار حضور داشته و این در حالی است که در حال حاضر ۵۶ دانشیار در دانشگاه لرستان حضور دارند.

رئیس دانشگاه لرستان بیان داشت: دانشگاه لرستان در حال حاضر در رنکینگ دانشگاه ها از بین ۱۹۰ دانشگاه کشور رتبه ۳۷ را دارد.

عزیزی به جذب دانشجو رشته باستان شناسی در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: دانشگاه لرستان طی سال تحصیلی جاری نسبت به جذب دانشجو در رشته مکانیک اقدام می کند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری دانشگاه لرستان حدود دو هزار و ۱۷۰ دانشجو می پذیرد، افزود: از این تعداد حدود هزار و ۸۰۰ دانشجو در مراکز اقماری استان تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه از نظر مهارت ضعیف هستند، گفت: دانشگاه ها باید به سمت نسل سوم یعنی دانشگاه های کار آفرین سوق داده شوند.

عزیزی به خرید چهار میلیاردی دانشگاه لرستان طی دو سال گذشته از اجناس تولید داخل اشاره کرد و بیان داشت: ما طی دو سال گذشته از اجناس تولید داخل از قبیل میلگرد، تجهیزات آزمایشگاهی و ... خرید داشته ایم.

سرانه ورزشی دانشگاه لرستان از میانگین کشوری بالاتر است

وی عنوان کرد: دانشگاه لرستان با داشتن ۹ هزار دانشجو فاقد ساختمان مرکزی است و در حال حاضر از طبقه سوم دانشکده اقتصاد به عنوان ساختمان مرکزی استفاده می کند.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: در سال های گذشته دانشگاه لرستان برای تامین سوخت فسیلی و گازوئیل مورد نیاز سالیانه حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته و این در حالی است که حدود سه کیلومتر از دانشگاه لرستان گاز رسانی شده است.

عزیزی با بیان اینکه بودجه محوطه سازی دانشگاه محدود است، تصریح کرد: امسال حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای محصور کردن دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی دانشگاه لرستان قبل از دولت تدبیر و امید ۱۶ هزار متر مربع بوده است، گفت: میزان سرانه ورزشی طی شهریور ماه سال جاری به ۲۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع رسیده و این مقدار از میانگین دانشگاه های کشور بیشتر است.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: دانشگاه لرستان نسبت به سایر دانشگاه ها جلسه های پرسش و پاسخ بیشتری با دانشجویان، هیئت علمی و ... داشته است.

عزیزی با بیان اینکه اکثر رشته هایی که در همه دانشگاه ها وجود دارد در دانشگاه لرستان نیز وجود دارد، گفت: در دانشگاه لرستان به جز دو رشته هنر و موسیقی باقی رشته ها وجود دارد.

برنامه ریزی برای بین المللی و کیفی سازی دانشگاه لرستان

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸۵ رشته با افزودن رشته مکانیک در دانشگاه لرستان وجود دارد، بیان داشت: در حال حاضر حدود ۶۵ رشته کارشناسی، ۷۱ رشته کارشناسی ارشد، ۴۷ رشته دکتری و یک رشته دکتری حرفه ای در دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه لرستان یکی از برنامه های دانشگاه لرستان در مهرماه سال جاری را جذب دانشجوی خارجی غیر ایرانی دانست و گفت: این امر در دیپلماسی علمی بین المللی خیلی تاثیر دارد.

عزیزی با اشاره به اینکه به دو روش دانشجوی خارجی به ما می دهند، گفت: سایت دانشگاه لرستان و پروفایل هیئت علمی این دانشگاه با رزومه آنها به انگلیسی و عربی ترجمه شده است.

وی بیان داشت: بین المللی و کیفی سازی دانشگاه لرستان جزو برنامه های دانشگاه است، عنوان کرد: بودجه پژوهشی یک مولفه اصلی رشد کیفی یک مرکز علمی است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه نرم استاندارد بودجه پژوهشی در یک دانشگاه خوب ۱۵ درصد است، گفت: قبل از دولت تدبیر و امید بودجه پژوهشی دانشگاه سه درصد بودجه هزینه ای بوده است و این در حالی است که قصد داریم در سال ۹۵ آن را به ۱۰ درصد برسانیم.

۶۷۲ مقاله دانشگاه لرستان به چاپ رسید

عزیزی با بیان اینکه فضای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه قبل از دولت تدبیر و امید ۵۴ هزار و ۵۱۸ متر مربع بوده است، گفت: این در حالی است که در شهریور ماه سال ۹۵ این مقدار به ۶۷ هزار و ۸۱۷ متر مربع ارتقاء داده شده است.

وی اضافه کرد: فضای رفاهی ورزشی دانشگاه لرستان قبل از دولت تدبیر و امید ۱۶ هزار متر مربع بوده و الان به ۲۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع رسیده است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: کل سرانه فضای فیزیکی دانشگاه در سال ۹۱ حدود ۹۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع بوده و در حال حاضر به ۱۲۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع رسیده است.

عزیزی تصریح کرد: عرصه دانشگاه در سال ۹۱ حدود ۲۷۰ هکتار بوده و در حال حاضر به ۳۰۰ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه لرستان در سال ۹۱ حدود ۳۳۴ عدد بوده است، افزود: در سال ۹۴ تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه لرستان به ۶۷۲ مقاله رسیده است.

رئیس دانشگاه لرستان تعداد کتب منتشر شده تالیفی و ترجمه ای در سال ۹۱ را چهار عدد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که این کتب در سال ۹۴ به ۱۳ عدد رسیده است.

عزیزی تعداد پایان نامه های دکتری و ارشد را در سال ۹۱ حدود ۲۰۰ عدد اعلام کرد و بیان داشت: تعداد پایان نامه های دکتری و ارشد در حال حاضر به ۵۰۰ عدد رسیده است

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار