معاون فرهنگی رئیس آموزش و پرورش گیلان خبر داد:
سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه ارتقای سرانه مطالعه نیازمند فرهنگ‌سازی است اظهار کرد: فرهنگ‌سازی کتابخوانی باید از آموزش و پرورش آغاز شود
کد خبر: ۲۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 27 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه ارتقای سرانه مطالعه نیازمند فرهنگ‌سازی است اظهار کرد: فرهنگ‌سازی کتابخوانی باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

وی کتابخانه‌ها را نیازمند وجود کتابخوان عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی آغاز شود.

ذکی‌پور از اهدای 70 هزار و 342 جلد کتاب از فروردین تا آبان ماه سال 93 به کتابخانه مدارس گیلان خبر داد و بیان کرد: کتابخانه‌های کلاسی در مقطع ابتدایی مدارس گیلان دایر است.

معاون فرهنگی رئیس آموزش و پرورش گیلان 9 هزار و 450 کلاس درس مدارس را دارای کتابخانه دانست و تصریح کرد: 4 هزار و 998 کلاس در مدارس استان از داشتن کتابخانه بی‌بهره هستند.

*مشکل شهرداری‌های گیلان در پرداخت حقوق کارکنان

رئیس شوراهای اسلامی گیلان به مشکل پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: تمام درآمد شهرداری‌ها صرف هزینه می‌شود.

حسینعلی خدایگانی با بیان اینکه وصول عوارض نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها نیازمند برگزاری جلسه‌های مشترک است، خاطرنشان کرد: رکود در شهرداری‌های گیلان حاکم شده و با مشکل مالی مواجه هستند.

*کتابخانه تخصصی ورزشی گیلان تاسیس شود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در جلسه کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر مشارکت ایجاد کتابخانه در مکان‌های ورزشی اظهار کرد: ایجاد کتابخانه در مکان‌های ورزشی با استقبال خانواده‌ها مواجه می‌شود.

مسعود رهنما با تاکید براینکه نیاز است کتابخانه تخصصی ورزشی در گیلان تاسیس شود، بیان کرد: آمادگی در اختیار گذاشتن زمین برای احداث کتابخانه تخصصی در استان را داریم.

*کتابخانه‌های جدید گویا در گیلان ایجاد شود

معاون توانبخشی مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در جلسه مذکور به فعالیت کتابخانه گویا در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه گویا باید در احداث کتابخانه‌های جدید لحاظ شود.

رحیم تکاملی خواستار مناسب‌سازی کتابخانه‌های عمومی گیلان برای استفاده سالمندان شد و تصریح کرد: مناسب‌سازی کتابخانه‌ها برای استفاده معلولان حائز اهمیت است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار