سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام ازاهمیت مساجدبه عنوان یک نمادمنسجم ویگانه درجامعه یادکرد.
کد خبر: ۲۸۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 21 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام علی چراغی پور روز یکشنبه و به مناسبت 31 مردادماه روز جهانی مسجد گفت: مساجد به عنوان نماد یگانگی، همدلی و مکان مبارزه با شرک همواره در جوامع اسلامی از جایگاه پر اهمیتی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در صدر اسلام نیز این مراکز به محض فتح سرزمین های کفر توسط سپاه اسلام بنا نهاده می شد تا مردم حول محور این مکان مقدس به کسب فضایل انسانی و آموزه های دینی بپردازند.

وی مساجد را یک مرکز تجمع برای کارکردهای گوناگون دینی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: این مکان های مقدس و تأثیرگذار ضمن ایجاد وحدت همواره محلی برای به نمایش گذاشته شدن انسجام مسلمانان به جهانیان بوده است.

چراغی پور با بیان اینکه امروز نیز مساجد به عنوان کانون های مهم و مراکز تاثیرگذار جوامع اسلامی همواره مطرح بوده گفت:حضور فعال در این مکان های مقدس و اجرای برنامه های فرهنگی و دینی موجب رونق بیش از پیش آنها می شود.

وی زمینه سازی بسترهای مناسب برای حضور گسترده و فعال اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در مساجد را از عوامل مهم جلوگیری از انحراف این قشر آینده ساز عنوان کرد و افزود: در این میان کانون های فرهنگی هنری و هیات امنا با تعامل و ارتباط تنگاتنگ می توانند نقش آفرین باشند.

مرداد ماه سال 1348 هجری قمری مسجدالاقصی به دست صهیونیست ها به آتش کشیده شد و چند سال بعد از این حادثه به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار