رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان :
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، گفت: در هفته دولت سالجاری 31 واحد صنعتی جدید در استان گلستان به بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۲۷۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 17 August 2016
حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، در سومین گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و منابع و ذیحسابان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور گفت: 1000 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و حدود 900 طرح صنعتی دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان وجود دارد و در هفته دولت امسال 31 واحد صنعتی جدید با سرمایه گذاری 1530 میلیارد ریال در استان افتتاح و راه اندازی خواهند شد.

به گفته قوانلو، استان گلستان در بخش ارزش افزوده صنعت و معدن در بدو تاسیس استان در رتبه نازل 27 بود و خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته سال 92 رشد ارزش افزوده این بخش به 41 درصد و درسال 93 به 5/42 درصد رسید و رتبه صنعتی استان در سال 93، 23 و در سال 94 و سه ماهه اول سال 95 به 21 رسید.

وی ابراز امیدواری نمود: تا پایان فعالیت دولت یازدهم ، استان گلستان در زمره 15 استان اول کشور در رشد ارزش افزوده بخش صنعت و معدن و تولیدات صنعتی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، با اشاره به فعالیت 48000 واحد صنفی در استان گلستان، گفت: در صادرات غیر نفتی نیز گلستان در رتبه 18 کشور قرار دارد و در رشد جوازهای تاسیس صنعتی نیز گلستان پانزدهمین استان کشور است.

وی با بیان این که تنها یک سوم مساحت استان شرایط استانهای شمالی را دارد، افزود: حدود 60 درصد استان، مناطق بیابانی و گرم و خشک است، و استان گلستان در تولید گندم مقام دوم کشور را داراست و میزان خرید تضمینی گندم استان در سالجاری، یک میلیون و چهارصد هزار تن بوده است.

قوانلو گفت: در تولید دانه های روغنی استان دارای رتبه اول کشور و در حوزه طیور نیز سوم کشور هستیم و استان گلستان جزو استان های تامین کننده امنیت غذایی کشور می باشد .

وی افزود: ترکیبی از اقوام مختلف در استان گلستان ساکن هستند که به همین دلیل گلستان را سرزمین اقوام ایران زمین می گویند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار