دربی سنتی استان از نگاه آمار
دربی سنتی تبریز بین تیم های ماشین سازی و تراکتورسازی در لیگ برتر باشگاه های کشور در حالی پس از 20 سال انجام خواهد شد که تا 48 ساعت پیش از بازی، زمان برگزاری این بازی مشخص نبود.
کد خبر: ۲۷۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 11 August 2016

ماشین سازی و تراکتورسازی پس از 20 سال دوباره در سطح اول باشگاه های کشور، راس ساعت 18:00 رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.
در این هفته اخبار متعددی پیرامون این بازی متشر شد؛ از تعویق زمان این بازی توسط سازمان لیگ تا درخواست برای انجام بازی در زمین گسترش فولاد که در نهایت تصمیم بر این شد که این بازی در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی برگزار شود.
گذشته از تمام شرایط ایجاد شده که در حد دربی تبریز نیست، میخواهیم نگاهی بیندازیم به پیشینه‌ی دربی اول استان :

تاریخچه دربی :
این دو تیم آخرین بار 20 سال پیش در لیگ برتر ( لیگ آزادگان ) به مصاف هم رفتند که بازی با نتیجه‌ی تساوی به اتمام رسید.
این دو تیم تاکنون سه بار در لیگ و جام حذفی به مصاف یکدیگر رفته اند که هر سه دیدار با برتر تراکتورسازان به پایان رسیده است.
تراکتورسازان در مجموع این سه بازی، آمار بسیار خوبی دارند. قرمز پوشان تبریزی موفق شدند در این سه دیدار، هشت بار به گل برسند و یک بار دروازه‌ی خود را باز شده دیدند.

میانگین سنی و بازیکنان خارجی :
میانگین سنی تیم های تبریزی، تقریبا نزدیک به هم است.
ماشین سازان دارای میانگین سنی 25.2 هستند و شاگردان قلعه نویی با میانگین سنی 26 تیم نسبتا پیرتری در دربی خواهند داشت.
ماشین سازان بر خلاف میانگین سنی، از نظر بازیکن خارجی از تراکتورسازان بیشتر هستند.
ماشین سازی با 4 بازیکن خارجی به همراه سپاهان بیشترین بازیکن خارجی را در ترکیب خود دارد و در آنسوی میدان، تراکتورسازی فقط دو بازیکن خارجی و سابق خود را در ترکیب خود دارد و ژنرال، در همین هفته های ابتدایی از آنها در ترکیب اصلی خود بهره برده است.

شرایط فعلی :
دو تیم پرطرفدار استان، در سه هفته‌ی ابتدایی نمایش یکسانی داشتند.
ماشین سازی با برد مقابل فولاد در اهواز کار خود را در لیگ برتر آغاز کرد و با دو تساوی مقابل گسترش فولاد و صبای قم، با پنج امتیاز در رده‌ی چهارم جدول ایستاده است.
همچنین تراکتورسازی با تساووی مقابل استقلال خوزستان و نفت آبادان و برد مقابل پیکان و تفاضل گل بهتر نسبت به رقیب سنتی خود در رده‌ی سوم جدول قرار دارد و این بازی از نظر تعیین وضعیت بالای جدول تاثیرگذار خواهد بود.

عملکرد مربیان :
رسول خطیبی که سابقه‌ی سرمربیگری تراکتورسازی را در کارنامه‌ی خود دارد، تاکنون سه بار مقابل امیر قلعه نویی قرار گرفته که هیچگاه موفق به برد مقابل ژنرال نشده است. دو تساوی و یک باخت آمار خطیبی در مقابل قلعه نویی است.
آخرین دوئل این دو مربی، در هفته‌ی چهاردهم لیگ چهاردهم بود که شاگردان امیر قلعه نویی در استقلال در خانه با نتیجه دو بر دو مقابل ارتش رسول خطیبی در قالب تراکتورسازی متوقف شد. لوسیانو ادینیو و شاهین ثاقبی برای تراکتورسازان و آرش برهانی و امیر حسین صادقی برای استقلال گلزنی کردند.

میزبانی دوباره در خانه میهمان :
دربی ماشین سازی و تراکتورسازی در این فصل دست خوش حواشی مختلفی بود.
ماشین سازان که در این فصل سابقه‌ی میزبانی در خانه‌ی میهمان را در هفته‌ی دوم رقابت های لیگ مقابل گسترش فولاد تجربه کرده است، این هفته نیز در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی میزبان این تیم خواهد بود.
اینطور که مشخص است، ورزشگاه یادگار امام (ره) به این زودی ها نمیتواند میزبان تراکتورسزای و ماشین سازی شود و برای دیدن پورشور های دو تیم هنوز باید صبر کرد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :