کد خبر: ۲۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷ 26 April 2015
نخستین سامانه پایش زیست محیطی صنعتی بعد از ظهر امروز در شهرک صنعتی سیمین‌دشت واقع در شهرستان فردیس به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در مراسم بهره‌برداری از این سامانه که برگزار شد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز حضور داشت و طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف محیط زیست، همکاری با صنایع برای کاهش آلاینده‌های صنعتی است.
حسین محمدی افزود: با فعال شدن این سامانه بخش مهمی از آلاینده‌های صنعتی در شهرک صنعتی سیمین‌دشت کنترل شده و جلوی آسیب‌های زیست محیطی گرفته می‌شود.
وی تصریح کرد: پیش از این برای نمونه‌گیری از فاضلاب شهرک صنعتی، باید نمونه‌ها به آزمایشگاه ارسال می‌شد، اما با فعالت سامانه پایش زیست محیطی در این شهرک، دیگر نیازی به این کار نیست و به همین دلیل ضمن جلوگیری از گسترش آلاینده‌های صنعتی، در هزینه نیز صرفه‌جویی می‌شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز سپس به قابلیت‌های این سامانه اشاره کرد و گفت: این سامانه که برای نخستین‌بار در استان البرز استفاده می‌شود، توانایی‌های زیادی داشته و به صورت خودکار می‌تواند در هر ساعت پایش‌های زیست محیطی را انجام داده و گزارش‌ آزمایش‌ها را به صورت خودکار ثبت کند.
محمدی ادامه داد: این سامانه بیش از 3 میلیارد ریال ریال هزینه داشته و از این پس بخش مهمی از آلاینده‌های صنعتی در شهرک صنعتی سیمین دشت، کاهش می‌یابد.
وی تاکید کرد: حفظ محیط زیست به طور مستقیم با سلامت و جان انسان‌ها ارتباط دارد و به همین دلیل نمی‌توانیم در برابر تولید آلاینده‌ها و به ویژه آلاینده‌های صنعتی کوتاه بیاییم.
محمدی در پایان گفت: به همین دلیل در صورت مشاهده هر واحد صنعتی آلاینده، در ابتدا اخطار داده و در صورت بی‌توجهی به اخطارها، به صورت قانونی برای پلمب واحد فوق اقدام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار