نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار امسال نمایندگان برای کمک به عمران و آبادانی در شهرها و مناطق روستایی 15 میلیارد تومان است که قرار شده امسال صرف پروژه‌های مختلف شود.
کد خبر: ۲۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳ 25 April 2015
 به گزارش فارس، مصطفی افضلی‌فرد در نشست اعضا و فعالان جبهه ایستادگی در اردبیل، اظهار داشت:‌ در سال گذشته این رقم 10 میلیارد تومان بود که هر نماینده می‌توانست در حوزه‌های مختلف این منابع را صرف اجرای پروژه‌ها کند که نمایندگان استان نیز اغلب در پروژه‌های عمران روستایی با اولویت آبرسانی، توسعه زیر‌ساخت‌ها و توجه به تولید و رونق اقتصادی آن را هزینه کردند.

به گفته وی، سعی خواهیم کرد تا امسال بخشی از این اعتبارات را به توانمند‌سازی حاشیه شهرها اختصاص دهیم چراکه به هیچ‌وجه برای ما مفهوم شهروند درجه یک و یا دو قابل قبول و منطقی به نظر نمی‌رسد.

* با پافشاری مردم به انتخابات آمدم و قصدم تحمیل نیست

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت تقویت جریان سالم و متعهد خدمت‌رسانی در کشور را بیان کرد و گفت: باید برایند فعالیت‌ها و مجموعه کارها به شفاف‌سازی فضا و ایجاد رقابت سالم سیاسی بین نخبگان منجر شود.

افضلی‌فرد با گرامیداشت ماه رجب ماه ریزش باران رحمت الهی و رفع آلودگی‌ها و گناهان انسان، فرارسیدن ولادت با سعادت مولود کعبه علی (ع) را گرامی داشت و افزود: این روز به نام پدر نامگذاری شده که درود و صلوات به پدران آسمانی خود می‌فرستیم که به امنیت، عزت و اقتدار این کشور بیش از گذشته کمک کرده‌اند.

وی به فرآیند حضور خود در انتخابات مجلس نهم و پافشاری مردم برای ثبت‌نام خود در انتخابات اشاره کرد و گفت: بنده نه تنها خود را تحمیل نکردم بلکه با پافشاری مردم در انتخابات حاضر شدم و اگر رغبت و استقبالی را از مردم ببینم در انتخابات مجلس دهم نیز حضور خواهم داشت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اهمیت جایگاه مأموریت و مسئولیت مدیریتی را یادآور شد و افزود: یکی از اصلی‌ترین وظایف نمایندگان حضور فعال در قانونگذاری‌ها است که سعی کردم چه به صورت موافق یا مخالف با طرح‌ها و لوایح در صحن علنی مجلس یا کمیسیون‌ها مطالبات و خواسته‌های مردم را بیان کنم.

افضلی‌فرد به بیمه بیکاری و مصوبه مجلس در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: در قالب کمیسیون‌های تخصصی و رایزنی‌های متفاوت سعی کردیم تا دولت را موظف کنیم تا یا برای جوانانمان زمینه و فرصت اشتغال فراهم کند یا حمایت ماهانه از آنها داشته باشد تا انحرافی در این زمینه شکل نگیرد.

وی مصوبه مجلس را به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان به عنوان بیمه بیکاری یادآور شد و گفت: این طرح ابلاغ شده و در حال اجراست.

این نماینده مجلس به لایحه ضد رکود اشاره کرد و افزود:‌ اکثر صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مدعی بودند که شورای پول و اعتبار نرخ سود را 22 درصد، بانک‌ها 27 درصد و بانک‌های خصوصی نیز 35 درصد اعلام کرده و تسهیلات پرداخت می‌کنند که ما از دولت خواسته‌ایم که این فرآیند را یکسان کند.

افضلی‌فرد بیان کرد: در کنار آن قرار شد تسهیلاتی که از طرف سهامداران پرداخت می‌شود سود به آنها تعلق گرفته و منتظر تصمیم نهایی اعلام نرخ سود جدید برای پرداخت تسهیلات هستیم.

وی از احیای مشوق‌های صادراتی بعد از گذشت 5 سال از حذف آن و تلاش برای مثبت کردن تراز تجاری خبر داد و یادآور شد: ما به میزان واردات و حتی بیشتر از آن باید صادرات داشته باشیم که با حذف مشوق‌های صادراتی صادر‌کنندگان دچار نوعی رخوت و سستی شده بودند که ما در قالب جدول 18 در بودجه 94 این مشکل را برطرف کردیم تا دولت در قالب تنظیم مقررات مالی بتواند مشوق‌های صادراتی پرداخت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار