پیش بازی کامل بازی گسترش فولاد تبریز – پیکان تهران
دومین روز از اولین هفته‌ی لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز در حالی پیگیری می شود که گسترش فولاد در ورشگاه بنیان دیزل، میزبان تیم تازه به لیگ برگشته‎ی پیکان تهران خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 26 July 2016

دومین روز از اولین هفته‌ی لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز در حالی پیگیری می شود که گسترش فولاد در ورشگاه بنیان دیزل، میزبان تیم تازه به لیگ برگشته‎ی پیکان تهران خواهد بود.

هردو تیم مطابق انتظار تغییرات زیادی را در تیمشان اعمال کرده اند.
پیکان، با کادر فنی مجید جلالی و خرید بازیکنانی مانند آرش برهانی، امیر حسین صادقی، رحمان احمدی و چند بازیکن دیگر به لیگ شانزدهم قدم نهاده و امیدوار است برخلاف سال‌های گذشته، این فصل بتواند در لیگ بماند.
در آن سوی میدان، گسترشی‌ها با حفظ کادر فنی، نفرات با نام و نشانی را به ترکیب خود اضافه کرده‌اند که از میان میتوان به فرناندو دخسوس، محمدرضا خلعتبری و لوسیانو پریرا اشاره کرد.

پیکان تاکنون موفق به شکست گسترش نشده.
این دو تیم تاکنون چهار بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که دو بازی را گسترش فولاد به سود خود به پایان رسانده و دو دیدار با تساوی به پایان رسیده است.
گسترشی‌ها در این دو بازی، پنج بار توپ را از خط دروازه‌ی پیکان عبور داده و پیکان هم سه بار به این مهم دست یافته است.

خودروسازان در تبریز از گسترش امتیازی نگرفته اند.
آبی‌پوشان تبریزی تاکنون دو بار در خانه از حریف تهرانی خود صف آرایی کرده اند که در هر دو بازی پیروز به رختکن رفته‌اند؛ سه گل به ثمر رسانده اند و یک بار هم دروازه‌ی خود را باز شده دیدند.

پیکان پیر در مقابل گسترش نسبتا جوان
پیکان مجید جلالی در این فصل، نفرات نسبتا پیری را دور هم جمع کرده است. میانگین سنی پیکان در این فصل، 27.9 است و جزو تیم‌های پیر لیگ محسوب می شود ولی تیم کمالوند با تلفیق نفرات مسن و جوان، تیم متعادلی را از لحاظ میانگین سنی روانه‌ی لیگ برتر کرده است. میانگین سنی گسترشی‌ها 26.4 است.

بهترین‌های دو تیم چه کسانی هستند ؟
دو تیم خریدهای متنوعی داشته اند ولی فرناندو دخسوس با عملکردی مثال زدنی با استقلال خوزستان، بهترین بازیکن امروز گسترش فولاد و در سوی مقابل، آرش برهانی با عملکرد مثبت در ترکیب استقلال در فصل گذشته یکی از ستارگان امروز پیکان خواهد بود.

حفظ روند پیشرفت یا آغازی دوباره ؟
هر دو تیم دروازبانان بسیار کارآمدی در ترکیب خود دارند و می‌توانند روی ههنرنمایی آنها در میدان، حساب ویژه‌ای باز کنند.
رحمان احمدی که سابقه‌ی پوشیدن پیراهن ملی را در کارنامه دارد، در فصل گذشته‌ به همراه سپاهان، فروغ همیشگی را نداشت.
وی در 22 بازی در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، در دروازه‌ی سپاهان قرار گرفت و 30 بار توپ از خط دروازه‌اش عبور کرد که میانگین بالای 1.36 گل خورده در هر بازی، او را از روزهای اوجش به دور کرد. وی با پیوستن به پیکان قصد بازگشت به روزهای رویایی خود را دارد.
در طرف مقابل، هر انقدر که احمدی زیر بار ضعف و فشار بود، فرناندو دخسوس در تیم استقلال خوزستان عملکردی خارق‌العاده داشت.
دروازبان برزیلی، در تمام سی بازی استقلال خوزستان، سنگربان این تیم بود و فقط 14 بار تسلیم حریفان شد و آمار 0.46 گل خورده آماری بود ککه فرناندو از خود به جای گذاشت. این دروازبان با جدایی از تیم خوزستانی و پیوستن به گسترش، سعی در حفظ روند فصل گذشته‌اش دارد و به سان فصل گذشته در صدد جایگیری در بهترین‌های لیگ است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :