کد خبر: ۲۶۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 23 July 2016

به گزارش ایرنا بخشدار مرکزی خاش در این همایش گفت: قرآن کریم و اسلام همه مسلمانان را یک امت واحده خوانده در حالی که امروزه برخی رویدادها موجب تفرقه مسلمانان گشته و روابط مسلمانان با یکدیگر بر طبق همان الگویی که دولت های غربی و استعماری به نفع خود بیان کرده اند، یعنی تفرقه بینداز و حکومت کن، رقم خورده و مخالفان اسلام با حربه هایی مانند افراط گرایی و تروریسم و نسبت دادن آنها به اسلام سعی در نابودی اسلام دارند.
مجتبی شجاعی ادامه داد: برای تقویت وحدت شیعه و سنی همان گونه که شناخت عوامل و زمینه های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه های اختلاف نیز ضروری است.
وی تاکید کرد: برای ایجاد وحدت در میان امت اسلامی، باید عوامل اختلاف همانند تنگ نظریها، احساسات آنی، تحریک پذیری و تعصبات قومی و پیروی از هواهای نفسانی شناسایی و با آنها مبارزه شود تا زمینه فرصت طلبی دشمنان خارجی نیز که نقش بنیادی در ایجاد اختلاف داشته و دارند از بین برود و در عین وحدت و یکپارچگی به تنوع در جامعه به عنوان فرصتی گرانبها نگریسته شود.
بخشدار مرکزی خاش تصریح کرد: لازم است همه آحاد جامعه به منطق هم احترام گذاشته و عواطف و احساسات یکدیگر را در راستای خواست دشمن مشترک مسلمانان بیهوده مجروح نکنند و در این زمینه رسانه ها، نخبگان و دلسوزان و ریش سفیدان نقش مهمی در فرهنگسازی برعهده دارند.
شجاعی اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی به این معناست که پیروان هر یک از مذاهب اسلامی ضمن حفظ عقاید و سنن خاص خود و پایبندی به آنها، وحدت عملی شان را بیش از پیش تقویت کنند.
وی ادامه داد: در استان 2.7 میلیون نفری (2میلیون و 700 هزار نفری) سیستان و بلوچستان بالا بردن آگاهی و فهم اجتماعی و دینی و اخلاقی و توجه به منافع ملی و دینی می تواند مانع ایجاد حاشیه ها و اختلافات و تحریکات دشمنان شود.
شجاعی افزود: توسعه استان پر ظرفیت سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان خاش در راستای توسعه و رشد ملی از مسیر وحدت، توجه به دانش و فرهنگ و اقتصاد، نگاه مومنانه و از دریچه حرمت گذاری، توجه به قانون اساسی، حذف تعصبات بیجا، تقویت خرده فرهنگ های پسندیده، تعامل و هم افزایی قومی و مذهبی میسر می شود.
بخشدار مرکزی خاش بیان کرد: وحدت از طریق تقویت الفت و هم گرایی در کشور به افزایش اقتدار ایران اسلامی و ارتقای امنیت ملی منجر می شود اما اقدام های وحدت شکنانه در هر سطحی با هر هدفی که صورت پذیرد قابل توجیه نیست.
وی با تقدیر از مجاهدتهای خاموش دستگاه های امنیتی و انتظامی و همکاری مردم در تامین امنیت جامعه گفت: در شرایطی که منطقه خاورمیانه و کشورهای اطراف ایران درگیر اختلافات و کشتار و درگیری های مختلف هستند سایه امن امنیت به واسطه رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و تدابیر ارکان مختلف دولت و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش سرافراز و البته همکاری و بیداری مردم و معتمدان و علمای شیعه و سنی در ایران اسلامی توسعه و پیشرفت و امید را در جامعه به ارمغان آورده است.
وی با تجلیل از شورای تامین استان و شهرستان در موفقیت های اخیر و کشف گروههای مختلف تروریستی و عوامل بیگانه گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی امنیت پایدار و مردمسالاری دینی و جاری شدن احکام اسلامی در جامعه است.
شجاعی افزود: وحدت موجود در ایران اسلامی نمونه و سمبلی از وحدت اصیل اسلامی و قرآنی است که پرچمدار آن نیز مقام معظم رهبری است که به خوبی امروز شاهد تاثیرات وحدت و حضور در صحنه مردم در تامین امنیت پایدار و رشد روز افزون عمرانی و علمی هستیم.
خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و از تنوع قومی و قبیله ای برخوردار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار