معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به برقراری مجدد پروازهای استان، گفت: پایداری پروازها نیازمند کمک بخش خصوصی و مردم است.
کد خبر: ۲۵۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 05 July 2016
معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به برقراری مجدد پروازهای استان، گفت: پایداری پروازها نیازمند کمک بخش خصوصی و مردم است.

به گزارش ایسنا، محمودرضا عراقی سه‌شنبه 15 تیر در جلسه هماهنگی پروازهای استان، با تاکید بر اینکه اداره و نگهداشتن پروازها کار دولت نیست، اظهار کرد: دولت زیرساخت‌ها را فراهم کرده است و فقط می‌تواند حمایت کند تا پروازها پایدار بمانند.

وی تصریح کرد: هرچه نقش آژانس‌های مسافری بیشتر شود پایداری پروازها بیشتر می‌شود چرا که ابتکار عمل دست بخش خصوصی و آژانس‌ها است.

وی با اشاره به اینکه باید بررسی شود چه مشکلی پیش آمده که پروازها پایدار نیست؟، افزود: یک عقب‌افتادگی تاریخی در استان وجود داشته که باید بپذیریم.

عراقی با بیان اینکه بحث‌های گردشگری چند سالی است که جدی گرفته شده، گفت: مسائل گردشگری بیشتر از ساختارهای ما بوده و توقعات در این زمینه نیز بالا رفته است.

معاون استاندار همدان با تأکید بر اینکه گردشگری زنجیره بهم تنیده است، عنوان کرد: کشور چند سالی از تکنولوژی دنیا عقب افتاده به طوریکه هواپیمای 160 نفره در کشور کم است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌هایی برای مباحث گردشگری در کشور و استان وجود دارد، عنوان کرد: در مباحث گردشگری تلفیقی از اقتصاد و ارزش‌ها مطرح است که هر دو برای ما مهم است و نمی‌توانیم با کارهایی که در کشورهای دیگر صورت می‌گیرد، گردشگر جذب کنیم.

وی با بیان اینکه امروز باید طرح جدید و فکر جدیدی وارد شود و دولت هم باید کمک کرده و چهارچوب تعریف کند، از مطبوعات و خبرنگاران خواست روی بحث برقراری پروازها مانور بیشتری بدهند تا مردم از راه‌اندازی مجدد پروازها مطلع شوند، ما نیز تا جایی‌که بتوانیم سعی می‌کنیم پروازها را در استان پایدار کنیم تا پروازها برنامه‌ای شوند.

معاون استاندار همدان از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست در بحث‌های اشتغال در گردشگری و وام‌های کم بهره پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد آژانس‌های جدید حتما باید حداقل توان درنظر گرفته شود، گفت: خواسته آژانس‌های مسافرتی استان مبنی بر بخشش 5 درصد عوارض شهرداری در شورای شهر باید مطرح و بررسی شود که البته شورای شهر و شهرداری نیز باید در مباحث گردشگری سهمی داشته باشند.

 در این جلسه مدیران شرکت‌های مسافرتی استان به بحث و تبادل‌نظر در خصوص مشکلات موجود در حوزه کاری خود پرداختند و علل ناپایداری پروازها در استان بررسی شد.
برچسب ها: فرودگاه همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار