کد خبر: ۲۵۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 30 June 2016
عضو هیأت مدیره انجمن کارفرمایان مازندران گفت: بانک مرکزی باید به صورت شفاف و صریح تکلیف خود را با تولید و صنعت مشخص کند.

به گزارش تابناک مازندران، محمدتقی جوادی عصر امروز در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان استان، با اشاره به ادامه رکود و سال سخت تولیدکنندگان، اظهار کرد: امسال سالی سخت‌تر از سال‌های گذشته برای تولیدکنندگان است هر چند توافق‌های حاصل شده در مذاکرات هسته‌ای و کم‌رنگ شدن تحریم‌ها این امید را ایجاد کرده بود تا پیشرفت‌هایی در بخش اقتصاد و تولید کشور رخ دهد.

وی افزود: ولی تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاد ولی تحریم‌های خارجی بخش کوچکی از دغدغه‌های فعالان عرصه تولید و اقتصاد است و مشکل اصلی و بسیار جدی برای تولیدکنندگان کشور تحریم‌های داخلی و سیستم ربوی بانک‌هاست.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شهرستان آمل با تأکید بر اینکه نظام بانکی در سال‌های اخیر بدترین عملکرد را در مسیر رشد و توسعه تولید داشت، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی سیستم بانکی عدم انجام وظیفه اصلی واسطه‌گری پولی است زیرا بانک‌ها در ایران بنگاه‌داری کرده و بیشتر سفته‌بازی می‌کنند.

دارایی ثابت بانک‌ها هر ساله رو به افزایش است

این مسؤول با اعلام اینکه دارایی ثابت بانک‌ها باوجود هشدار بانک مرکزی هر ساله رو به افزایش است، ادامه داد: بانک‌داری اسلامی در مبادلات مالی بین بانک‌ها و تولیدکنندگان به هیچ وجه رعایت نمی‌شود هر چند در حال حاضر بانک‌ها بدون توجه به دغدغه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی و مسؤولان نظام، قوانین بانک مرکزی و مصوبات دولت فقط با تکیه بر بخش‌نامه‌های داخلی که حاصل تنظیم دست خودشان است، قانون را دور زده و تیشه به ریشه اقتصاد و تولید می‌زنند.

جوادی با اشاره به اینکه به ازای رشد قارچ‌گونه بانک‌ها، واحدهای تولیدی در حال تعطیلی هستند، افزود: امروزه سردرگمی بزرگی در گرایش اقتصاد نسبت به اصلاح نظام بانکی مشاهده می‌شود و معتقدم سیستم بانکی به مافیای قدرت در ایران تبدیل شده است که یک طرف همه فسادها و اختلاس‌های چند هزار میلیاردی به بانک‌ها متصل هستند.

وی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی باید به صورت شفاف و صریح تکلیف خود را با تولید و صنعت مشخص کند، بیان کرد: باید مشخص شود که آیا واقعاً بانک‌ها به دنبال جلوگیری از اختلاس، فساد و راند در نظام بانکداری هستند و یا می‌خواهند با اجرای بانکداری اسلامی و عملیات بانکی بدون ربا به حمایت از تولید ملی و رونق اقتصاد بپردازند.

اصلاح قوانین ضد تولید و فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داخلی

عضو هیأت مدیره انجمن کارفرمایان مازندران با بیان تنها راه نظارت دقیق و برخورد قاطع با تخلفات و بانکداری غیر اسلامی، اظهار کرد: دولت برای پیشگیری از بحران بزرگ تولید، اشتغال و خروج از رکود جهت رشد اقتصادی مثبت بعد از اصلاح نظام بانکی باید همه تسهیلات تولیدکنندگان واقعی را با سه سال استمهال بدون بهره و 10 سال تقسیط با بهره یک رقمی تعیین تکلیف کرده و نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند تا از قاچاق و واردات بی‌رویه جلوگیری شود.

جوادی گفت: باید با اصلاح قوانین ضد تولید، فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داخلی، نظارت دقیق و عزمی راسخ برای اجرای درست فرمان رهبری انقلاب اسلامی در جهت عمل کردن به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پرداخت زیرا نخست و جدی در عمل به منویات رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی تقویت تولیدات داخلی، حل مشکل رکود، مهار گرانی و رفع بیکاری است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار