افزایش رونق اقتصادی کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم از رهگذر تصویب قوانین کارآمد از اولویت ها و دغدغه های اصلی نمایندگان در دهمین دوره مجلس دهم شورای اسلامی است.
کد خبر: ۲۲۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 12 May 2016
منتخب مردم ملایر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق و افزایش رونق اقتصادی در گرو تعامل سازنده دولت و مجلس شورای اسلامی است.

محمد کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: افزایش رونق اقتصادی کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم از رهگذر تصویب قوانین کارآمد از اولویت ها و دغدغه های اصلی نمایندگان در دهمین دوره مجلس دهم شورای اسلامی است. 

وی افزود: این در حالیست که تکیه بر تولید داخلی، به عنوان محور اصلی اقتصاد مقاومتی که در آغاز سال عملیاتی و اجرایی شدن آن توسط رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت، از راهبردهای مهم کاری است. 

وی ادامه داد: به طور حتم تکیه بر تولید داخلی، بدون حل مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی که در شهرک های صنعتی متمرکز هستند، محقق نمی شود. 

کاظمی تاکید کرد: استقلال اقتصادی با حمایت واحدهای صنعتی و تولیدی ممکن خواهد شد. 

وی تصریح کرد: با توجه به چشم انداز امیدوار کننده ای که بعد از توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام در عرصه اقتصادی به وجود آمده، بهبود وضعیت تولید ملی نیازمند ایجاد شرایط سرمایه گذاری مناسب و تقویت امنیت روانی برای سرمایه گذاران است. 

منتخب مردم ملایر در مجلس دهم بیان کرد: مشکلات این بخش با تعامل سازنده دولت و مجلس مرتفع خواهد شد که در این میان نقش تقنینی مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین، لوایح و طرح های تسهیل کننده روند سرمایه گذاری قابل توجه خواهد بود. 

کاظمی با اشاره به علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه ایران و سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت، گفت: سفر شانزده هیات اقتصادی و سرمایه گذاری به ایران در ماه های اخیر و نیز ابراز علاقه مندی نزدیک به هشت رئیس جمهور در دیدار از ایران برای همکاری های گسترده اقتصادی، دلیلی مستند بر این ادعا است. 

وی همچنین سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت و پتروشیمی را از دیگر نیازها برشمرد و افزود: توسعه در حوزه نفت و پتروشیمی به تعامل با سایر کشورها و استفاده از تجارب و سرمایه گذاری های آنان نیازمند است. 

کاظمی یادآور شد: برپایی نمایشگاه اخیر در حوزه نفت و پتروشیمی نیز گام موثری برای ورود این سرمایه گذاران به کشور بوده است.

منتخب مردم ملایر در مجلس دهم ادامه داد: همچنین اصلاح قراردادهای رونمایی شده وزارت نفت در راستای هر چه جذاب تر کردن سرمایه گذاری در حوزه نفت با اولویت میدانهای مشترک نیز باید در دستور کار دولت قرار گیرد. 

کاظمی خاطرنشان کرد: در حالیکه اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند تدوین کنندگان این قرارداد از تولیدکنندگان داخلی و انتقال تکنولوژی غافل نمانند. 

وی در عین حال توسعه گردشگری و درآمدزایی از این حوزه را از دیگر اولویت های کاری مجلس دهم عنوان کرد. 

وی یادآور شد: مساله اشتغال و بکارگیری جوانان و نیز ساماندهی وضعیت بازنشستگی نیازمند برخی قوانین و مقررات جدید است. 

کاظمی همچنین به اهمیت حوزه صادرات در رونق اقتصادی کشور، ضرورت اصلاح نظام تعرفه و شتاب و تسهیل در روند صادرات اشاره و به تصویب قوانین مورد نیاز این بخش تاکید کرد. 

مجلس دهم شورای اسلامی از روز شنبه هشتم خردادماه فعالیت خود را آغاز می کند. 

شهرستان ملایر دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس است و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار