دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: خلیج فارس باید نماد وحدت ملی باشد زیرا شناسنامه ما است و اگر کسی غیر از این بگوید خائن به هویت، تاریخ و ملت ایران است.
کد خبر: ۲۲۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 28 April 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: حجت الاسلام علی یونسی در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس گفت: باید تلاش کنیم نام خلیج فارس وسیله ای برای ایجاد اختلاف و جنگ افروزی نباشد.

وی با بیان اینکه مخالفان وحدت ملی ایران تحمل شنیدن نام خلیج فارس را ندارند گفت: پیامبر اکرم در زمان خودشان فرمودند: چنانچه دانش در ثریا هم باشد ایرانیان به آن دست می یابند و شنیدن این جمله برای دشمنان خیلی سخت است.

یونسی با بیان اینکه نام خلیج فارس در تمام اسناد عربی، اسلامی و اروپایی از سوی جغرافی دانان و مورخان جهان آمده است گفت: اما با این حال می بینیم که کودکانی در کشورمان به پا خواسته اند و گاهی شعار دشمنان را سر می دهند.

وی افزود: خلیج فارس، خلیج شیراز نیست و خاک بر سر کسی که خود را ایرانی بداند و این حرف را بزند زیرا در بعضی از شهرهای ایران دیده می شود برخی ها سعی می کنند این را به زبان بیاورند.
وی افزود: دشمنان تلاش می کنند تفاوت دینی، فرهنگی، قومی و مذهبی را به خصومت تبدیل کنند و زبان فارسی را به گونه ای در مقابل دیگران قرار دهند که البته رگه های آن پیدا است.

یونسی گفت: توسعه مناطق مرزی و محروم در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.
این تنوع ملی همواره برای ایرانیان یک فرصت و به تعبیر امام راحل یک ذخیره تلقی می شود و اگر ما امروز در منطقه در بهترین وضعیت امنیتی قرار داریم بخاطر این است که وحدت خود را در کثرت همه ادیان و مذاهب قرار دادیم و این تعدد و تنوع تکثر قومی لازمه حیات بشری است و بشر با تکثر معنا می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین یونسی گفت: خلیج فارس یک اسم نیست بلکه هویت، تاریخ و شناسنامه ما ایرانیان است و این خلیج دو وجه ایجابی و سلبی دارد که استراتژی جمهوری اسلامی بر وجه ایجابی آن است یعنی به این عنوان حقیقی اصرار دارد و با عناوین جعلی مقابله می کند.
وی افزود: ایرانیان مانند همه ملیتها باید از هویت خودش دفاع کند و بهانه ای برای جنگ افروزی و اختلاف بوجود نیاورد.
دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: ‌اصرار بر این عنوان بین المللی و واقعی به این دلیل است که ایران همواره به این مهم تاکید داشته و این نقطه استراتژیک باید محور امنیت و همکاری مردمان منطقه باشد.

وی تاکید کرد: فارسی یک زبان نیست بلکه یک ملت است و فارس یعنی ایرانیان و زبان فارسی یعنی زبان ایرانیان .
وی افزود: فارس بر همه اقوام ایرانی اطلاق می شود و عده ای تلاش می کنند که فارس را در یک محدوده جغرافیایی اطلاق کنند و این همان مطلبی است که دشمنان ما می خواهند که البته در میان نخبگان هم اثرگذار بوده است.

یونسی گفت: ‌میان فارس و ایران عموم و خصوص مطلق است و هر جا فارس است ایران هم هست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار