زنگ خطر برای سلامت هم‎استانی‎ها؛
به گفته این مقام مسئول، در همین مدت پرونده های قضایی ناشی از تخلفات قصابی های بوشهر افزایش داشته و گاهی به پلمب نیز منجر شده است.
کد خبر: ۲۱۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 24 April 2016
تعطیلی گاه و بیگاه کشتارگاه بوشهر نگرانی درباره قاچاق گوشت قرمز و خدشه به سلامت شهروندان را دو چندان کرده است، موضوعی که مدیرکل دامپزشکی استان هم آن را رد نمی کند.

؛ این کشتارگاه نیمه صنعتی که در روستای چاهکوتاه قرار دارد، از حدود یکسال و نیم گذشته به سازمان همیاری شهرداری های استان سپرده شد و این مجموعه هم سراغ بخش خصوصی برای اداره اش رفت، اما تاکنون نتوانسته نظم کاری و فعالیت مستمر کشتارگاه را در پی داشته باشد.

در ماههای اخیر نیز با تعطیلی مجدد این کشتارگاه به دلیل ایرادات فنی، قصابان بوشهری برای کشتار دام سبک خود راهی کشتارگاه گناوه و برای دام سنگین به کشتارگاه خورموج می روند، اتفاقی که هزینه و زمان بیشتری را بر آنها تحمیل می کند.

همین اتفاق نگرانی درباره کشتار خارج از شبکه نظارت دامپزشکی و قاچاق گوشت در بوشهر را جدی تر کرده و سلامت هم استانی ها را با مخاطره ای جدی مواجه نموده، در این بین دامپزشکی ناظر ماجراست و مسئولیت اجرایی برعهده سازمان همیاری شهرداری ها می باشد.

مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی استان در حاشیه نشست خبری مدیرکل جهاد کشاورزی استان وقتی پای ماجرای تعطیلی کشتارگاه بوشهر به میان می آید، خود نیز از این وضعیت و بدقولی بخش خصوصی که متولی آن می باشد اظهار نارضایتی می کند.

وی در پاسخ به خبرنگاری درخصوص نگرانی پیرامون قاچاق گوشت در بوشهر گفت: هرچند کشتارگاه خورموج و گناوه برای قصابان بوشهری معرفی شده، ولی نمی توان منکر این شد که وقتی جایی را بدون جایگزین تعطیل کرده ایم، احتمال بروز تخلفاتی نظیر قاچاق گوشت وجود دارد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان، در همین مدت پرونده های قضایی ناشی از تخلفات قصابی ها افزایش داشته و گاهی به پلمب نیز منجر شده است.

بحرانی با بیان اینکه اکیپ های دامپزشکی نظارت های هفتگی بر کشتارگاههای سطح شهر دارند، ادامه داد: با این حال احتمال تخلفاتی به دلیل نبود کشتارگاه در بوشهر وجود دارد که از سازمان همیاری شهرداری انتظار می رود درخصوص تعیین تکلیف کشتارگاه تسریع ببخشد.

وی ادامه داد: آنقدر قول توسط بخش خصوصی متولی کشتارگاه چاهکوتاه برای ساماندهی آن داده شده و عملی نگردیده که ما هم از این وضعیت خسته شده ایم، ولی طبق آخرین پیگیری ها، سرمایه گذار فعلی قول رفع نواقص و فعالیت آن در هفته جاری را داده و در غیر اینصورت ضمانت نامه هایش اجرا گذاشته و این کشتارگاه تعیین تکلیف می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار