کد خبر: ۲۱۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 18 April 2016

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «محمد علوش» مذاکره کننده ارشد هیات مخالفان سوری در ژنو روز یکشنبه با نادیده گرفتن آتش بس در سوریه که از ۲۷ فوریه گذشته به اجرا درآمده است جنگ با نیروهای ارتش سوریه را خواستار شد.

وی با اعلام اینکه جنگ تروریست ها علیه ارتش سوریه باید ادامه داشته باشد مدعی نقض آتش بس در سوریه توسط دولت شد. این در حالی است که تروریست های مسلح سوری از آغاز آتش بس در سوریه بارها با انجام حملات خمپاره ای و موشکی آن را نقض کرده اند.

در همین حال خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد که «یحیی العریضی» عضو تیم مشورتی هیات مخالفان سوری برآمده از کنفرانس ریاض گفته است که این موضع محمد علوش نظر شخصی اوست و نمی تواند از سوی هیات مخالفان مورد اتکا قرار گیرد. این در حالی است که هیچ گونه موضع گیری رسمی از سوی هیات مخالفان سوری درباره اظهارات علوش منتشر نشده است.

علوش در صفحه خود در توئیتر با نادیده گرفتن آتش بس در سوریه ادامه جنگ علیه ارتش سوریه را خواستار شده بود.

کارشناسان بر این باورند که محمد علوش با هدف جلوگیری از برگزاری مذاکره بین هیات دولت سوریه و نمایندگان معارضان سوریه یا همان «ائتلاف ریاض» به سمت مذاکره کننده ارشد تعیین شده است.

وی پسر عموی «زهران علوش» سرکرده سابق گروهک تروریستی مورد حمایت عربستان موسوم به «جیش الاسلام» است. زهران علوش روز ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵ در حمله هوایی ارتش سوریه به غوطه شرقی دمشق کشته شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
کسی نیست این اشغالو خفش کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار