رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساری
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساری با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده است، گفت: از مجموع 411 روستای این شهرستان تمامی روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هستند.
کد خبر: ۲۱۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 12 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، احمد کفتری اظهار کرد: در طرح هادی روستایی علاوه بر سامان‌دهی و اصلاح بافت موجود وظیفه هدایت و توسعه کالبدی روستا از جمله میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، کشاورزی و سایر برحسب مورد در قالب مصوبات طرح هادی فرادست تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساری با انجام و تهیه طرح به تعداد 71 روستا در سال 94 برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار اقدام به تهیه طرح کرده است، اضافه کرد: از مجموع 411 روستای این شهرستان تمامی روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های هادی به‌منظور رسیدن به توسعه و عمران روستا است، تصریح کرد: هدف از این کار رفع و کاهش معضلات کنونی روستاها ناشی از عدم برخورداری آنها از بسته کالبدی مناسب و استاندارد برای زیست است.

کفتری یادآور شد:  84 پروژه با اعتباری بالغ بر 37 هزار و 622 میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساری در حال اجرا است که در صورت تخصیص مناسب، عملیات اجرایی پروژه‌ها تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میاندورود در سال 94 نیز اجرای 28 پروژه را با اعتباری بالغ بر 25 هزار و 980 میلیارد ریال در دستور کار قرار داد که در صورت تخصیص مناسب، عملیات اجرایی پروژه‌ها تحقق می‌یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساری در مورد بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بیان کرد: یک‌هزار و 150 نفر برای استفاده از تسهیلات ساخت مسکن مقاوم روستایی سال گذشته به بانک‌ها معرفی شدند.

کفتری تصریح کرد: همچنین در بحث حوادث و طوفان در سال 94، برای اهداف بنیاد مسکن به‌منظور کمک به بازسازی بافت مسکن شهرها و روستاهای آسیب‌دیده بنیاد مسکن ساری و میاندورود علاوه بر بازدید به‌موقع از واحدهای خسارت‌دیده برای 5 هزار و 500 واحد مسکونی کارشناسی و تعیین خسارت انجام شد که تاکنون 26 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار خسارت‌دیدگان قرار داده است.

وی درباره بحث سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی نیز، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی براساس قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور، اقدام به تهیه نقشه تفکیکی بافت مسکونی روستاهای واجد شرایط کرده و برای صدور سند به اداره ثبت اسناد ارسال می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساری افزود: در سال 94 برای 6 روستا و یک شهر نسبت به نقشه‌برداری ثبتی و صدور سند اقدام کرده که تاکنون برای یک‌هزار و 100 واحد سند صادر شده است.

کفتری با اعلام اینکه ساخت مسکن دو معلول کار بسیار خوبی بوده که از سال 94 آغاز شده است، اضافه کرد: این امر با همکاری اداره بنیاد مستضعفان، بهزیستی و بنیاد مسکن با پرداخت تسهیلات ساخت و بلاعوض کمک به ساخت و خانه‌دار شدن خانواده‌های دو معلول یا بیشتر از آن اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: در این زمینه بنیاد مستضعفان 100 میلیون ریال، بهزیستی 60 میلیون ریال، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 20 میلیون ریال به‌صورت بلاعوض و تسهیلات 150 میلیون ریال از سوی بنیاد مسکن برای ساخت مسکن دو معلول اختصاص می‌یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساری در پایان گفت: در سطح شهرستان‌های ساری و میاندورود چهار طرح مسکن معلول در دست اقدام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار