توهین به ایرانی‌‌ها برای به جا آوردن یک مستحب؛
تابناک: آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج از فقه خود با اشاره به واقعه فرودگاه جده اظهار داشته است: سوال ما از مسئولان عمره‌گذار این است که عمره مستحب را آیا باید به هر قیمت برویم؟.
کد خبر: ۲۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 09 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، چند روز بعد از افشای تعرض دو پلیس فرودگاه عربستان به دو نوجوان زائر ایرانی که با خانواده خود قصد عزیمت به حج عمره را داشتند، حالا روز گذشته خبر ممانعت عربستان از فرود، هواپیمای بوئینگ 747 که عصر چهارشنبه از اصفهان به جده می رفت رسانه ای شد.

این اقدام عربستان در حالی صورت می گیرد که هنوز مسئولان این کشور در برابر تعرض دو پلیس خود به نوجوانان ایرانی واکنشی نشان نداده و از مردم ایران عذرخواهی نیز نکرده اند و حال بعد از آن خبر ناگوار یک بار دیگر عربستان رفتار تبعیض آمیز خود با زائران و توهین به زائران ایرانی را در دستور کار خود قرار داد.

این خبر روز گذشته از سوی مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تایید شد و وی در توضیح این خبرگفت: مسئولان هوایی عربستان اجازه ورود به هواپیما ندادند.

علی قاسم زاده بدون اشاره به جزییات و علت ممانعت مسوولان هواپیمایی عربستان گفت: با رایزینی های صورت گرفته، زائران اصفهانی به فرودگاه امام (ره) تهران می روند و از آنجا عازم عربستان خواهند شد.

گرچه در اخبار عدم انطباق این هواپیما با استانداردهای اروپا را بهانه سعودی ها برای ممانعت از فرود اعلام کرده اند اما با توجه به سابقه عربستان در برخوردهای نامناسب با زائران ایرانی که راهی خانه خدا هستند، بعید به نظر نمیرسد که عربستان با این اقدام خود به نوعی قصد دهن کجی به توقع مردم ومسئولان ایران در برابر عذرخواهی مقامات عربستانی از آنها به دلیل تعرض پلیس عربستان به زائران ایرانی را داشته باشد.

در روزهای گذشته اقدامات سعودی ها در برابر زائران ایرانی واکنش و ناراحتی شدید بسیاری از مردم و حتی مراجع معظم تقلید را در پی داشته است به گونه ای که آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج از فقه خود با اشاره به واقعه فرودگاه جده اظهار داشته است: سوال ما از مسئولان عمره‌گذار این است که عمره مستحب را آیا باید به هر قیمت برویم؟ من به دنبال تحریم عمره نیستم ولی بیان می‌کنم که آیا باید عمره را با هر ذلتی به جای آورد؟

آیت‌الله مکام‌شیرازی بیان کرد: من به مسئولان سعودی عرض می‌کنم که ساخت و سازها در مکه به اندازه امنیت ارزش ندارد؛ اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در کوچه‌های مکه چه امنیتی تضمین شده است؟ اگر این امنیت از بین برود مردم دنیا چه فکری در مقابل شما خواهند کرد.

این مرجع تقلید یادآورشد: مسئولان ما باید فکر کنند که آیا ما تا کی قرار است که به مکه و حج مستحبی برویم؟ در مسجد النبی به علمای ما اهانت می‌کنند و در فرودگاه هم اهانت می‌کنند؛ نباید این چنین تحقیر شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار