مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان گفت: 34 طرح آموزشی با 124 میلیارد ریال اعتبار، دهه فجر امسال در نقاط مختلف این استان بهره برداری می شود.
کد خبر: ۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶ 01 February 2015
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان گفت: 34 طرح آموزشی با 124 میلیارد ریال اعتبار، دهه فجر امسال در نقاط مختلف این استان بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا 'فرزاد تیموری' در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها شامل احداث 11 مدرسه با 46 کلاس درس و چهار مدرسه مقاوم سازی شده با 26 کلاس درس است.

وی اضافه کرد: در مجموع 117 کلاس درس و 45 اتاق در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: همچنین در ایام الله دهه فجر امسال، 19 طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی در 19 منطقه آموزش و پرورش همدان در 86 مدرسه و در قالب 635 کلاس درس بهره برداری می شود.

تیموری افزود: اگر در سالجاری اعتبارات به صورت کامل تخصیص یابد سیستم گرمایشی یک هزار و 367 کلاس درس در استان استاندارد سازی می شود.

وی با بیان اینکه 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان همدان اختصاص یافته است اظهار داشت: 10 درصد اعتبارات سیستم گرمایشی استان برای تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی در نظر گرفته شد.

تیموری اضافه کرد: از محل اعتبارات بنیاد برکت در استان همدان نیز تا سال 93 ،هفت مدرسه احداث شد که دو مدرسه آن با سه کلاس درس اواخر بهمن ماه جاری بهره برداری می شود.

وی افزود: اجرای سه طرح هر کدام با 9 کلاس درس نیز در همدان، اسدآباد و کبودراهنگ از محل اعتبارات بنیاد برکت در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: از محل اعتبارات ملی 120 میلیارد ریال برای تخریب و بازسازی مدارس استان همدان اختصاص داده شده است.

تیموری گفت: شش میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و خیری و 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در سال جاری برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

وی بر افزایش اعتبارات نوسازی مدارس تاکید کرد و افزود: بودجه نوسازی مدارس از محل اعتبارات استانی 17 درصد بوده که اکنون به 10 درصد رسیده و کاهش یافته است.

*** خیرین مدرسه ساز همدان 197 طرح آموزشی احداث کردند

تیموری گفت: خیرین مدرسه ساز استان همدان 197 طرح آموزشی در قالب یک هزار و 117 کلاس درس در 121 هزار متر مربع احداث کرده اند.

وی اضافه کرد: در استان همدان 616 خیر مدرسه ساز وجود دارد که از این تعداد 147 خیر مدرسه احداث کردند و بقیه خیرین نیز با اهدای زمین و وجه نقد برای خرید تجهیزات مدرسه پیشگام شدند.

وی تعهد خیرین مدرسه ساز در جشنواره شانزدهم خیرین مدرسه ساز را 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 50 درصد از این تعهدات محقق شده است و باید برای مشارکت بیشتر خیرین اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

***تکمیل طرح های نیمه تمام، اولویت نوسازی همدان است

تیموری با بیان طرح های بزرگی در استان همدان به صورت نیمه تمام باقی مانده است گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام، اولویت نوسازی همدان است.

وی اضافه کرد: 9 استخر دانش آموزی که از مصوبات دولت در سال های گذشته بوده در سطح استان همدان در دست اجرا است که هنوز به اتمام نرسیده است و با وجود اینکه در بودجه سال آینده اعتباری برای آن دیده شده اما با این اعتبارات نمی توان آن را به اتمام رساند.

وی اظهار کرد: برای اتمام طرح ها باید از مشارکت خیرین استفاده کرد و با فعال کردن مجامع خیرین در مناطق می توان این امر را تحقق بخشید.

استان همدان 283 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار