امسال نیز همانند سال های گذشته بیش از چند میلیون بوته گل فصلی و دائم در نقاط مختلف مشهد کاشته شد تا حال و هوای این شهر در سال جدید متفاوت تر از گذشته باشد.
کد خبر: ۲۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 08 April 2015

به گزارش تابناک،همه ساله با آغاز سال جدید،کاشت گل های فصلی و دائمی در بوستان ها،پیاده روها و دیگر نقاط شهر آغاز می شود تا چهره شهر در آغاز سال جدید تغییر یابد.

موضوعی که طی سال های گذشته نیز تکرار شده بود به صورتی که آمار واطلاعات سال های قبل حاکی از کاشت بیش از چند میلیون گل در شهر مشهد به مناسبت فرارسیدن فصل بهار دارد.

شهردار مشهد در همین زمینه به اشاره به اقدامات صورت گرفته به مناسبت آغاز سال جدید گفت:امسال با توجه به تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و ایام عید نوروز، سعی شد اقداماتی که در استقبال از بهار صورت می‌گیرد رنگ و بوی فاطمی داشته باشد.

وی افزود: در همین زمینه تلاش شد استقبال از بهار تلفیقی از طراوت بهار و ایام فاطمیه باشد و شئونات اسلامی و مذهبی در آن رعایت شود که در این زمینه اقدامات خوب و جدیدی انجام شد.

وی با اشاره به اجرای ٢٨٠ المان گل و ٢٥ المان موضوعی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در شهر خاطرنشان کرد: به مناسبت فرا رسیدن بهار کاشت ١٠میلیون بوته گل دائم و فصلی در مناطق مختلف شهر انجام شد.

شهردار مشهد ادامه داد: تعداد نمادهای فرهنگى جانمایى شده در نوروز ۹۴ در تعداد ۱۴۲ نماد بوده است.

وی همچنین افزود: علاوه بر جانمایى ۱۰۰ نماد شهری دائمی و موقت تعداد ۴۲ نماد شهری موضوعى نیز متناسب با ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) تهیه و نصب شده است.

مرتضوی به برگزاری اجتماع عظیم فاطمیون در روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اشاره و خاطرنشان کرد: ازجمله اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است برگزاری اجتماع عظیم فاطمیون بوده است که در سطح کشور بی‌نظیر بود.

شهردار مشهد در ادامه گزارش خود به اقدامات صورت‌گرفته درباره اسکان موقت زائران نوروزی اشاره و تصریح کرد: با تلاش جهادی کارکنان شهرداری مشهد در حوزه اسکان موقت زائران نوروزی اقدامات خوبی در سال جاری

صورت گرفت.

وی در همین زمینه تاکید کرد: ظرفیت اسمى اسکان موقت مسافران و گردشگران نوروزى ۲۸هزار و ۴۸۰ نفر شب بوده است که زائران نوروزی از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

مرتضوی افزود: امسال علاوه بر زائرسراى غدیر از سایر ظرفیت بوستان‌ها و نمایشگاه بین‌المللى نیز به منظور اسکان زائران نوروزی نیز استفاده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه حمل‌ونقل عمومی اشاره و یادآور شد: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در سال ٩٣ بحث نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی کلید خورد و ١٣٠٠ دستگاه تاکسی نوسازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار