بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:حمله ترامپ به برجام؛اگر رهبری نبود جلوتر از این‌ها سر ما را بریده بودند ؛دیدار اتفاقی روحانی و خواننده پاپ و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۰۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 23 March 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دیدار اتفاقی روحانی و خواننده پاپ

رئیس‌جمهور ایران به صورت اتفاقی با احسان خواجه امیری، خواننده پاپ در کیش روبه‌رو شد.حسن روحانی برای شرکت در اجلاس روسای مناطق ازاد راهی جزیره‌ی کیش شده است.احسان خواجه امیری با انتشار این تصویر در صفحه‌ی اینستاگرامش درباره‌ی این دیدار اتفاقی با رپیس جمهور ایران نوشته:«برخورد اتفاقی من با رئیس جمهور محبوب کشورمون چند دقیقه گفتگو صمیمی ... البته من باید به احترام ایشون کلاهم رو برمی‌داشتم چون خیلی اتفاقی و سریع بود من هول شدم ببخشید. خیلی انرژیشون مثبت و صمیمی بود.

نجات معجزه‌آسای کودک 2 ماهه

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: کودک دو ماهه در واژگونی خودرو، به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.حبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت: واژگونی خودرو سواری ریو در آزادراه تبریز ـ زنجان به اپراتوری فوریت‌های پزشکی میانه انجام شد.وی ادامه داد: این حادثه واژگونی خودرو ریو در 120 کیلومتر مانده به زنجان شب گذشته روی داده بود و پایگاه فوریت های پزشکی دادلو به محل حادثه اعزام شد.مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه به دنبال واژگونی خودرو کودک دو ماهه به بیرون پرتاب شده بود با تلاش تکنیسین‌ها کودک پیدا شده و اقدامات درمانی روی این کودک انجام گرفته و تحویل بیمارستان میانه شد.این خبر در خبرگزاری فارس منتشر شده است.

وضعیت بحرانی آب در 307 دشت کشور

بررسی ها نشان می دهد از 609 دشتی که در کشور وجود دارد، منابع آبی حدود 307 دشت ممنوعه یا بحرانی اعلام شده است که این نشان از وضعیت ناگوار منابع آبی به علت برداشت های بی رویه و مدیریت نادرست دارد.کاهش منابع آبی از یک سو و آلوده شدن آن از سوی دیگر مشکلاتی را به وجود آورده که اگر مدیریت صحیحی بر آن اعمال نشود قطعا در آینده ای نه چندان دور دچار مشکلاتی خواهیم شد. این خبر در ایرنا منتشر شده است.

صدام خَره اون وَر پُل یادت نَره

سیدمحمدغرضی بهترین اتفاق سال 94 را انتخابات اسفندماه دانست و گفت: بهترین اتفاق سال 94 انتخابات هفتم اسفندماه بود که حاکمیت کشور و نظام را بار دیگر تثبیت کرد. این انتخابات نمود اقتدار سیاسی کشور بود که توانست مردم را سرحال و پرتلاش در جریان اجتماعی حفظ کند.وی که استانداری خوزستان و کردستان را در کارنامه مسئولیتش دارد، در ادامه این گفتگو به ایام نوروز در دوران جنگ اشاره ای هم کرد و گفت: ایام نوروز برای مردم ایران هرگز تلخ نبوده است حتی در مواقعی که زیر بمباران وسیع دشمن بعثی بودند. خاطرم هست در مقطعی صدام برای تخریب روحیه مردم در ایام نوروز اصفهان را بمباران کرد.غرضی افزود: همانطور که می دانید اصفهان به دوقسمت شمال و جنوب رودخانه زاینده رود تقسیم می شود، معمولا هواپیماهای عراقی که از جنوب اصفهان وارد شهر می شدند، طرف شمال شهر یا همان شمال رودخانه را بمباران می کردند. خاطرم هست که بچه های اصفهان در خیابان های جنوب فریاد می زدند «صدام خَره اون وَر پُل یادت نَره»این خبر در خبرآنلاین منتشر شده است.

نحوه نظارت مجلس خبرگان بر رهبری چگونه است؟

منشی هیات رئیسه مجلس خبرگان می‌گوید یکی از مهم‌ترین وظایف این مجلس مراقبت از شرایطی است که برای رهبر در قانون اساسی ذکر شده است تا در صورتی که اگر رهبر از ابتدا شرایط لازم را نداشته و یا در طول دروه برخی شرایط را از دست داده و یا حتی بیمار شده و دیگر نمی‌تواند مسئولیت‌ها را انجام دهد، اعضا طبق اصل 107 قانون اساسی، تصمیم مقتضی را اتخاذ کنند.آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در گفت‌وگویی به تشریح وظایف مجلس خبرگان پرداخت و در مورد اینکه آیا این مجلس در عمل نیز نظارتی بر عملکرد رهبری دارند، از جلسه‌ای روایت کرد که اعضای هیات رئیسه به همراه اعضای کمیسیون تحقیق خدمت مقام معظم رهبری رسیده و مسائلی را مطرح و ایشان نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.او گفت: خبرگان می‌توانند انتصاباتی که از سوی رهبر صورت می‌گیرد را مورد بررسی قرار دهند. به طور مثال رهبر نظام فرماندهان نظامی و رئیس صداوسیما را منصوب می‌کند، این ها مربوط به زعامت رهبری است که در اینجا نمایندگان خبرگان می‌توانند وارد عمل می شوند. مثلا اگر جایی به نظرشان آمد که شرایط لازم رعایت نشده یا آن فردی که منصوب شده وظایف خود را به درستی انجام نمی دهد، می‌توانند ورود کرده و سوالی کنند و جوابی بگیرند.آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه می‌دهد: چند وقت پیش که هشت موضوع را جمع‌بندی کرده‌ بودیم به همراه آیت‌الله مهدوی کنی، اعضای هیات رئیسه و کمیسیون تحقیق خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدیم و هریک از دوستان نیز مسائلی را که در نظر داشتند بیان کردند. پس از آن مقام معظم رهبری چه نسبت به آن هشت موضوع اساسی و چه سایر مسائل مطرح شده توضیحاتی را بیان کردند.این خبر در خبرآنلاین منتشر شده است.

حمله ترامپ به برجام

نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در سخنرانی خود در اجلاس آیپک به توافق هسته ای ایران حمله کرد.دونالد ترامپ - نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه - در سخنرانی شب گذشته خود در اجلاس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) اعلام کرد اولویت نخست کاریش پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، لغو توافق هسته ای ایران خواهد بود.بر همین اساس، دونالد ترامپ سخنرانی خود را با انتقاد شدید از برجام آغاز کرد. وی تاکید کرد مهم ترین اولویتش در کاخ سفید برچیدن توافق هسته ای آمریکا با ایران خواهد بود. وی مدعی شد این توافق یک فاجعه برای آمریکا و اسراییل است.این خبر در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

واکنش دفتر هاشمی شاهرودی به انتشار عکس پرحاشیه


دفتر  آیت الله هاشمی شاهرودی در واکنش به انتشار عکس وی در کنار رهبرانقلاب و امام خمینی بیانیه ای صادر کرد.متن این بیانیه به شرح زیر است:

بی تردید گسترش رسانه های جمعی بویژه در عرصه های مجازی، در کنار فرصتهای بی بدیل، چالشها و تهدیدهایی را متوجه افکار جمعی و جوامع بشری نموده که منشأ اساسی این تهدیدها را باید در عدم تعهد و تقوای رسانه ای گروه اندکی از اهالی رسانه جستجو نمود. همانهایی که با انتشار نابجای تصاویر و انتساب غلط برخی مطالب به شخصیت های حقیقی یا حقوقی و به خصوص با ارائه تحلیل های انحرافی و نامعقول، خواسته یا ناخواسته به نشر اکاذیب پرداخته و افکار عمومی را مشوش می کنند.دفتر  آیت الله هاشمی شاهرودی ضمن تقبیح عمل غیر حرفه ای برخی رسانه ها در بهره برداری خبری از تصویری که برای استفاده در مجموعه دفتر معظم له طراحی و چاپ شده و نشر این تصویر در فضای مجازی، این گونه اقدامات را مغایر رسالت رسانه می داند. همچنین ارائه تحلیل های ناشایسته و غلط و ایراد اتهام واهی به دفتر معظم له را از سوی برخی دیگر،  دون شأن و جایگاه انسانی و معنوی ایشان دانسته، عواقب حقوقی و قضایی این دست اظهار نظر کردن را گوشزد می نماید.

سیدحسن نصرالله از روابط خود با حسن روحانی می گوید

« سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله با تاکید به این که « روابط من با آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران قدیمی است» گفت که بعداز پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با وی دیدار کرده است. سیدحسن نصرالله شامگاه دوشنبه در گفت وگو با شبکه المیادین، تاکید کرد که در حمایت رهبری و نظام ودولت جمهوری اسلامی ایران از جنبش های مقاومت به ویژه حزب الله لبنان هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و آنان برای مقاومت ارز واحترام قائل هستند. وی خاطرنشان کرد که بعداز انتخاب آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور در جریان سفر به ایران ملاقاتی طولانی ، گسترده ، بسیار خوب و سازنده با ایشان داشتم و تاکیدی است بر این که روابط بین ما بسیار قدیمی است. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

کنایه امام جمعه شیراز به رئیس‌جمهور

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در گفت و گویی اظهار داشت: رئیس جمهور در سخنان خود برجام ۲ را به ملت وعده داد، آچه که عقل حکم می کند آن است که شما فعلا آنچه را که برجام(۱) نامیده اید را به سرانجام برسانید، اگر نتیجه گرفتید و مردم این نتیجه را لمس کردند، بعد سراغ برجام۲ بروید. ولی وقتی هنوز در برجام۱ مانده اید و برد-برد شما تبدیل شده به خسارت چه انتظاری دارید که تمایلی به اجرای برجام های بعدی باشد. سایت خبری تحلیل انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فتن این خبر را منتشر کرده است.

اگر رهبری نبود جلوتر از این‌ها سر ما را بریده بودند

سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص حمایت‌های رهبری از این تیم می‌گوید: بی شک حمایت های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده بسیار تاثیر گذار و کلیدی بود درعین اینکه ایشان همواره با بدبینی به طرف امریکایی نگاه می کردند و معتقد بودند که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و در مقابل زیاده خواهی های آمریکا می ایستادند اما لحظه ای از حمایت تیم مذاکره کننده غافل نبودند. البته همواره مطالبات خود را نیز مطرح می فرمودند و از تیم مذاکره کننده می خواستند با قوت و قدرت بیشتر مذاکره را ادامه دهند. مسلما عباراتی که معظم له درخصوص تیم مذاکره کننده ایرانی به کار می بردند موجب شرمندگی ما می شد. با جرات می توان گفت عبارات سرشاراز لطف ایشان تقریبا در جمهوری اسلامی ایران بی سابقه بوده است. یک جا به شوخی عرض کردم که اگر حمایت های سفت و سخت مقام معظم رهبری نبود خیلی جلوتر از اینها سر ما را بریده بودند!قدس‌آنلاین این خبر را منتشر کرده است.

فرجی دانا برای حفظ مصالح نظام از منافع خود گذشت


من هنوز اعتقاد دارم استیضاح آقای فرجی دانا اشتباه بود. همین الان هم موج تخلفات در وزارت علوم بسیار است اما چون فرجی دانا را استیضاح کرده اند مجبورند با فرهادی کنار بیایند در حالی که در حال حاضر کارایی آن بیش از پیش کاهش یافته با این حال به علت خرج کردن تمام کوپن‌ها نمی توانند کاری کنند. من روز قبل از طرح استیضاح در صحن علنی، جلسه خصوصی با فرجی دانا داشتم که همین جلسه عامل دفاع من از ایشان در روز استیضاح شد. شاید روزی صحبت های بین خودم و ایشان را بگویم اما امروز چندان گفتنی نیست چنانچه اگر فرجی دانا اجازه می داد من نتیجه آن جلسه را در صحن علنی اعلام کنم قطعا استیضاح وی رأی نمی آورد. من آن روز در جلسه خصوصی به ایشان گفتم می خواهم از تو دفاع کنم و شهادت دهم برای همین باید یقین کنم پس به یه سری سوالات من پاسخ دهید. ای کاش اجازه می داد در نطق دفاعم هم این مطالب را می گفتم. آقای فرجی دانا تصمیم گرفت به خاطر مسائل نظام، مصالح را بر منافع خود ترجیح دهد و حرفی نزد. اما خب البته استرس هم بین افرادی بود که گمان می‌کردند فرجی دانا از ایشان نام ببرد. با این حال وی به خاطر انقلابی بودن خود را قربانی نظام کرد. جعفر زاده نماینده رشت این گفت و گو را باخانه ملت انجام داده است.

فاجعه اى بدتر از انفجارهاى بروكسل در ايران

کشته های سفر های نوروزی تا این لحظه 13 برابر کشته های انفجارهای انتحاری بروکسل است.سردار مومنى: از آغاز طرح سفرهاى نوروز تا اين لحظه ١٦٩ نفر در تصادفات رانندگى، سر صحنه سانحه كشته شده اند.این خبر در کانال روزنامه ایران منتشر شده است.

افشاگری دهباشی از پشت صحنه ممنوع الکاری شجریان

حسین دهباشی، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران و از مسئولان سابق رسانه ای ستاد حسن روحانی با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود به مساله ممنوع الکاری محمدرضا شجریان در دولت یازدهم واکنش نشان داد و نوشت:تقریبا یازده ماه قبل بود، که صاحبِ این قلم از سوء استفاده ابزاری و انتخاباتیِ دوستِ اگرچه کماکان عزیز امّا فراموشکار و بدعهدم، جنابِ آقایِ دکتر حسنِ روحانی از حُسنِ شُهرت و محبوبیّتِ استاد «محمدرضاشجریان»، چیزکی نوشت و... مطابقِ معمول نزدیکانِ ریاستِ جُمهور مُحترم خیلی زود تماس گرفته و وعدهء پیگیری دادند، گرچه دیگر چون روز عیان بود، که سیاستِ «تدبیر و اُمید» دستِ کم در عرصه فرهنگ یعنی: «وعدهء سرِ خرمن» و سرِکارگذاشتنِ خلایق تا «اُفتادن آب از آسیاب» و با نهایتِ رندی و زرنگی انداختنِ همه تقصیر‌ها بر گردنِ دلواپسان و دیگران!این بود که باز در‌‌ همان موقع در پاسُخِ وعدهء اقداماتِ عاجلِ دولتمردان برای پیگیریِ درخواستِ انبوهی از هُنرمندان و خوش نامان عرصه فرهنگ برایِ اجرایِ شجریان در ایران به حضراتِ دوستان و از قولِ جنابِ مولانا نوشت: سال‌ها گفتید ازین افسون و پند/ سخت‌تر می‌گشت از آن هر لحظه بند/ گر دوا را این مرض قابل بُدی / آخر از وی ذره‌ای زایل شدی!این خبر در خبرگزاری فارس منتشر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :