مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از راه اندازی و توسعه سامانه های هواشناسی کاربردی و کاربر محور در استان طی سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 15 March 2016

علی دولتی مهر روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در اردبیل به توانایی های این اداره کل به رغم وجود برخی کمبودها اشاره کرد و افزود: هواشناسی استان با بهره گیری از بسترهای مخابراتی پیشرفته و هدایت و راهبری ایستگاه های منصوبه توانایی پایش وضعیت جوی و پیش بینی هوا در نقاط مختلف استان را دارد.
وی گفت: بر اساس تفاهم نامه های منعقده با برخی دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش ، جهاد کشاورزی و شیلات اطلاع رسانی مستقیم وضعیت هوای استان به کاربران انجام می شود و در سال آینده نیز سامانه اطلاع رسانی به رانندگان با هماهنگی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان فعال خواهد شد.
او اظهار کرد: استان اردبیل به دلیل کوهستانی بودن جزو استان های مخاطره آمیز است و برای تجهیز استان به رادار هواشناسی حدود شش میلیارد ریال هزینه شده و دو میلیارد ریال نیز نیاز است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: برگزاری جلسات ماهانه هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی هدف گذاری فعالیت های این وزارتخانه در استان را تسهیل کرده است.
خلیل محبت خواه افزود: این جلسات با هدف ایجاد همدلی در بین دستگاه های مربوطه و در عمل به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب تشکیل شده و می تواند کلید بسیاری از مشکلات پیش روی راه و شهرسازی در استان باشد.
او اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل ظرفیت های بالقوه ای دارد که با جهت بخشی به حرکت جمعی این دستگاه ها می توان آنها را به بالفعل تبدیل کرد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل نیز از پیش فروش اینترنتی بلیت های اتوبوس برای نوروز خبر داد و گفت: تاکنون هفت هزار فقره بلیط اتوبوس بین شهری به صورت اینترنتی واگذار شده که نسبت به سال گذشته دو هزار فقره افزایش یافته است.
علی رحمتی به آماده سازی و پاکسازی پایانه های مسافربری استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این در سفرهای نوروزی گروه های این اداره در پایانه های استان فعال خواهند بود و با راهنمایی مسافران به رسیدگی تخلفات احتمالی شرکت های مسافربری خواهند پرداخت.
او اظهار کرد: عوامل و امکانات پنج شرکت امداد خودرو برای ارائه خدمات به وسایط نقلیه در جاده های استان حضور خواهند داشت و گروههای خودرویی این اداره کل در قالب گشت های نامحسوس با عوامل پلیس راه همکاری می کنند.
مدیر راهداری راه و شهرسازی استان نیز با اعلام این که هدف راهداری افزایش ایمنی تردد در سطح جاده ها است گفت: در ارتقای ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استان عملیات راهداری نوروزی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان تعطیلات ادامه خواهد یافت.
علی یوسف زاده افزود: یک هزار و 500 تن آسفالت گرم برای لکه گیری در سطح جاده های شریانی استان استفاده شده است.
وی به خط کشی و ساماندهی تابلوها و علائم منصوبه در 155 کیلومتر از بزرگراه ها و جاده های اصلی استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این یک هزار و 200 عدد تابلوی راهنمایی و اخطاری نصب یا تعمیر شده و حدود یک هزار و 150 متر از سرعت گیرهای منصوبه نیز رنگ آمیزی و آشکار سازی شده است.
او همچنین به نصب هشت فقره تابلوی ویژه اطلاعات گردشگری و اطلاعات راه ها در محورهای پر تردد استان اشاره کرد و گفت: راهدارخانه ها و نمازخانه های بین راهی پاکسازی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار