در راستای سیاست های سلامت محور شهرداری اردبیل صورت می گیرد؛
شهردار اردبیل تصریح کرد: بنابراین و به منظور پیشگیری از دوباره کاری ها و با هدف تأمین رفاه حال شهروندان در زمان استفاده از مسیر سلامت، برای اولین بار در استان اردبیل در طرح نهایی مسیر پیاده روی رینگ دور دریاچه شورابیل از طرح جایگزین آسفالت پلیمری رنگی استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 12 March 2016

شهردار اردبیل از ایجاد تسریع در روند اجرایی پروژه مسیر پیاده‌روی سلامت در رینگ دور دریاچه شورابیل در راستای سیاست های سلامت محور شهرداری، خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه طول مسیر پیاده‌روی سلامت در رینگ دور دریاچه شورابیل حدود 7 کیلومتر است، اظهار کرد: از کل طول این مسیر حدود 2.5 کیلومتر در سال های قبل اجرایی شده بود و از نخستین روزهای فصل کاری سال 94 هم با ایجاد تسریع در روند اجرایی پروژه نسبت به ادامه عملیات اجرایی مسیر پیاده‌روی سلامت در طول 4.5 کیلومتر باقیمانده رینگ دور دریاچه اقدام شده است.

ایجاد تسریع در روند اجرایی

لطف اللهیان که از زمان تصدی سمت شهرداری اردبیل؛ بر ضرورت توجه ویژه به اقدامات توسعه ای در محدوده دریاچه شورابیل تاکید داشته است، در این خصوص افزود: بر همین اساس و بدون تعلل با برنامه‌ریزی صورت گرفته نسبت به تأمین منابع مالی مورد نیاز و تأمین جدول های لازم در کارخانه سازمان عمران شهرداری اقدام کردیم.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی مسیر پیاده‌روی رینگ دور دریاچه شورابیل موسوم به "مسیر سلامت" به طور کامل تا تعطیلات نوروزی و پایان سال 94 و نهایتاً تا اوایل سال 95 به اتمام می رسد و مصمم هستیم این پروژه را که شامل مسیر دوچرخه سواری هم خواهد بود، در سوم خرداد ماه سال 95 به طور رسمی جهت استفاده شهروندان و گردشگران به بهره برداری برسانیم.

برای اولین بار در استان اردبیل صورت می گیرد؛

استفاده از آسفالت پلیمری رنگی در مسیر سلامت دریاچه شورابیل

شهردار اردبیل با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت پوشش آزمایشی مسیر پیاده روی رینگ دور دریاچه شورابیل با استفاده از خاک اخرا در محدوده بهره برداری شده، خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم مرطوب، پربارش و بادخیز اردبیل، استفاده از خاک اخرا در این مسیر مشکلاتی را از قبیل پراکنده شدن و یا گل آلود شدن این خاک به همراه داشت.

ایجاد تسریع در روند اجرایی

وی تصریح کرد: بنابراین و به منظور پیشگیری از دوباره کاری ها و با هدف تأمین رفاه حال شهروندان در زمان استفاده از مسیر سلامت، برای اولین بار در استان اردبیل در طرح نهایی مسیر پیاده روی رینگ دور دریاچه شورابیل از طرح جایگزین آسفالت پلیمری رنگی استفاده خواهد شد.

لطف اللهیان افزود: طبق هماهنگی های انجام گرفته از سوی ستاد مدیریت مجموعه گردشگری شورابیل با سازمان ورزش و جوانان و طی بازدیدهایی که اعضای این مدیریت از مسیرهای پیاده روی در برخی کلانشهرهای کشور داشتند، تصمیم گرفته شد تا بعد از تکمیل نهایی مسیر سلامت دریاچه شورابیل، از آسفالت پلیمری رنگی برای پوشش این مسیر استفاده شود.

ایستگاه های دوچرخه سواری، مکمل مسیر سلامت دریاچه شورابیل

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در کنار اقدامات یاد شده، چند ایستگاه ویژه دوچرخه سواری هم برای تکمیل مسیر سلامت دریاچه شورابیل پیش بینی کرده ایم که در این ایستگاه ها دوچرخه هایی به تعداد مورد نیاز و به صورت کارتی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

لطف اللهیان در همین خصوص تصریح کرد: حداقل 3 ایستگاه دوچرخه سواری در نزدیکی سه ورودی دریاچه شورابیل تعبیه خواهد شد و کارت های الکترونیکی برای اجرای طرح دوچرخه سواری در مسیر رینگ دور دریاچه به کار برده می شود.

ایجاد تسریع در روند اجرایی

به گفته شهردار اردبیل کار اجرایی 3 ورودی از 4 ورودی اصلی طراحی شده برای دریاچه شورابیل شامل ورودی از سمت شوراسنتر، ورودی قدیم و ورودی از سمت نمایشگاه بین المللی اردبیل در حال اتمام بوده و عملیات اجرایی ورودی چهارم هم که در زمینی در جوار شهرک نادری و نزدیک به نمایشگاه دفاع مقدس طراحی شده، به زودی آغاز می شود تا دسترسی شهروندان و گردشگران به مسیر سلامت رینگ دور دریاچه شورابیل به راحتی امکان پذیر باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار