به گزارش تابناک سمنان،مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان با اشاره به برنامه ريزي هاي فرهنگي و هنري بومي براي شهرستانهاي اين استان، گفت: بايد مزيت هاي نسبي هر ناحيه را شناخت و بسترها و فرصت هاي لازم براي بهره گيري از اين مزيت ها را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۹۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 07 March 2016
محمدرضا سوقندي در جمع هنرمندان، اعضاي کانون ها و انجمن هاي فرهنگي هنري مياميدرسالن همايش هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان به ظرفيت هاي فرهنگي و هنري اين منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفيت ها و مزيت هاي نسبياين شهرستانبايد جبران مافات کرد و اين امربا همکاري هنرمندان و مردم اتفاق خواهد افتاد.

ويبا تاکيد بر اينکهدر مسائل فرهنگي بايد کيفيت را بر کميت ترجيح داد خواستارتدوين برنامه پنج ساله براي گسترش مراکز فرهنگي و هنري در ميامي شدو افزود: اين شهرستان جوانان با استعداد و هنرمند زيادي دارد که بايد اين استعدادها هدايت و پرورش يابند.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان با اشاره به اينکه شهرستان ميامي چند ويژگي شاخص و منحصر به فرد در حوزه فرهنگ دارد، اين ويژگي ها را برايميامييک هويت دانستو گفت: در عرصه تهاجم فرهنگي آخرين سنگري که سقوط مي کند سنگر فرهنگ هاي محلي و بومي است و از اين سنگربايد به خوبيپاسداري کنيم.

سوقندي گفت: متاسفانه در تند باد جنگ فرهنگي ممکن است خيلي از سنگرها توسط مهاجمان فتح شود اما خوشبختانه فرهنگ ايراني و اسلامي که مبتني بر فرهنگ بومي و محلي است در برخي از مناطق دست نخورده باقي مانده وشهرستان ميامي از اين گونه مناطق به شمار مي آيد.

وي با يادآوري اينکه فرهنگ شامل آداب، اخلاق، رسوم، آيين ها، سنت ها، ارتباطات و زندگي مردم در مجالس ها و مبادلات و ... است، افزود: پاسداشت اين امور فرصتي را براي مسوولان فرهنگيفراهم مي آورد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان با اشاره به تردد سالانه بيش از 10ميليون نفر مسافر و زائر امام رضا (ع) از ميامي، اين مهم را ظرفيتي عظيم براي معرفي فرهنگ و آداب و رسوم منطقه دانست و تصريح کرد: سهم مردم ميامي از اين مناسبت بايد مورد بررسي قرار گيرد.

سوقندي با تاکيد بر اينکه سهم مردم ميامي از اين محور مواصلاتي نبايد فقط تصادفات و خطرات آن باشد، تصريح کرد: بايد سهم اقتصاد فرهنگ و هنر اين جاده براي مردم شهرستان مشخص شود و اين مهم به همت اصحاب فرهنگ و هنر با رويکرد صنايع دستي و توليدات محلي محقق مي شود.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان، توجه به اقتصاد خانواده را برايجلوگيري از مشکلات و معضلات اجتماعي وظيفه مسئولان دانست و افزود: فرهنگ بومي مي تواند به کمک اقتصاد خانواده آمده و از هنجارهاي اجتماعي جلوگيري کند.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار