فروش بلیط های اینترنتی در همدان از ۱۱ اسفند آغاز شده و تا ۱۸ اسفند ادامه دارد، از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان مسافرت کرده اند.
کد خبر: ۱۹۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 06 March 2016

پارسال در ایام نوروز حدود ۴۰۰ هزار نفر از این طریق مسافرت کردند، به گفته مسئولان پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش تابناک همدان؛ مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با اشاره به اینکه طرح نظارت بر سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه امسال در استان همدان آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد افزود: مسافران نوروزی می توانند با مراجعه به سایت های اینترنتی وشرکت های تعاونی نسبت به پیش خرید اینترنتی اقدام کنند.

نصرت‌الله حیدری اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۵۰ هزار نفر از این طریق جابه جا شده اند، که این نشان از استقبال مردم برای خرید بلیط های اینترنتی است.

وی تصریح کرد: از ۱۸ اسفند ماه امسال نیز فروش حضوری بلیط اتوبوس برای نوروز آغاز می‌شود و افراد با مراجعه به دفترهای سطح شهر و دفترهای شرکت‌‌های مسافری در پایانه‌ها می‌توانند بلیط بخرند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با اشاره به افزایش تقاضای سفر در ایام نوروز و پیک سفر ادامه داد: با همکاری شرکت‌های مسافربری در مسیرهای پرتردد ناوگان اضافه اختصاص می‌یابد و مسافران توسط انواع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه جابه‌جا خواهند شد.

حیدری با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۵۰۰ هزار نفر از این طریق مسافرت کنند افزود: خوشبختانه ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان آمادگی جابه جایی ۸۰۰ هزار نفر مسافر را دارد.

وی ادامه داد: ۲ هزار دستگاه انواع اتوبوس و مینی بوس برای جابه جایی مسافران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با تأکید بر اینکه ارائه سرویس‌های دربستی اتوبوس در ایام پیک مسافر ممنوع است، افزود: دستگاه‌های دولتی مجاز به استفاده از ناوگان دولتی برای اعزام مسافران در قالب راهیان ‌نور و سفرهای سیاحتی نیستند و باید از ناوگان‌های عمومی استفاده کنند.

حیدری به تهیه کتابچه و بروشورهای راهنمای سفر در نوروز اشاره وافزود: این بروشور ها با هدف آشنایی با اماکن شهری و تاریخی به مسافران و گردشگران ارائه میشود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با بیان اینکه خدمات نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی مورد نظارت و ساماندهی قرار میگیرد، خاطر نشان کرد:کنترل و نظارت بر فعالیت شبانه‌روزی مراکز معاینه فنی خودرو، شرکت‌های امداد خودرو، شرکت‌های بیمه، جایگاه‌های سوخت و سی.ان.جی در ایام نوروز در دستور کار ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان همدان قرار گرفته است.

حیدری با اشاره اینکه نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سبک درون شهری بر عهده شهرداری و خودروهای سنگین برون شهری توسط اداره کل حمل و نقل استان همدان مدیریت می‌شود، گفت: براساس ضوابط و مقررات لازم امکان تقلب در مراکز معاینه فنی خودرو برون شهری به صفر رسیده است.

وی همچنین در خصوص جابه جایی بار در ناوگان حمل و نقل عمومی استان گفت: تا کنون ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار شامل مصالح ساختمانی و سیمان جابه جا شده است، که در مقایسه با پارسال ۴ درصد رشد داشته ایم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار