تقسیم کردن مردم به ویژه از نوع انقلابی و ضد انقلابی بودن، بزرگ ترین ظلم به نظام است. کسانی که با این ادبیات سخن می‌گویند قطعا دغدغه انقلاب ندارند و تنها به خاطر منافع خود مردم را تقسیم می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 01 March 2016
انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید اما به نظر می‌رسد برخی از کسانی که رقابت را واگذار کردند، میخواهند شادی ملت را با سخنانی تفرقه برانگیز تلخ کنند. نمونه بارز این معنا سخنان روز گذشته رسایی، شجونی و یامین پور در مورد رای مردم تهران بود. آنها در اهانت‌هایی آشکار رای مردم تهران در انتخابات را زیر سوال بردند.

حمید رسایی یکی از مدعیان اصول‌گرایی می‌گوید:« بازنده حقیقی این انتخابات کسانی بودند که خود را وام‌دار کانون زر، زور و تزویر کرده و برای به دست آوردن آرای بیشتر هویت گذشته خود را به تاراج گذاشته و به آن لگد زدند.برخی کاندیدا که در تهران رأی آورده‌اند اعلام کرده‌اند که ما می‌خواهیم مجلسی تشکیل دهیم که نه از دولت سؤال بپرسد و نه وزیری را استیضاح کند.»

شجونی با ادبیاتی تند تر مردم تهران را ضد انقلاب خطاب می‌کند و می‌گوید:« تهران پایگاه اصلی ضدیت با انقلاب و ولایت فقیه است و رای آوری این افراد نیز نشان دهنده همین مساله است.»

عضو جوان جبهه پایداری یعنی وحید یامین پور هم می‌گوید:« اصولگرایان در تهران شکست خوردند؛ به طور مطلق. ولی این شکست بیش از آنکه سیاسی باشد فرهنگی و تمدنی است. تهران شهری است با انبوهی از جمعیت متعلق به طبقه متوسط جدید شهری، پیچیده در سبک زندگی شبه مدرن با مطالبات شبه روشنفکرانه. چه بر مبنای مفهوم «طبقه و قشر» تحلیل کنیم و چه مبتنی بر مفهوم «سبک زندگی»، آنچه روشن است اینکه رای بخشی از مردم تهران عموماً قداست زدایی شده و عرفی و حامل ارزش های غربگرایانه است.»

مشاهده می‌کنید که به راحتی این افراد به بهانه یک شکست انتخاباتی مردم تهران را متهم به غرب گرایی و غرب زدگی و حتی ضدانقلاب بودن می‌کنند. آیا واقعا این دستمزد مردم تهران به خاطر حضور گسترده در انتخابات است؟ شکست در یک انتخابات آن هم بعد از 12 سال پارلمان نشینی باید کار را به جایی برساند که به همین راحتی بخش اعظمی از مردم کشور را متهم به ضدانقلاب بودن کنیم؟

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که شما دوستانی که همیشه در تهران امور فرهنگی و سیاسی در اختیارتان بوده است چرا برای هدایت فکری مردم تهران کاری نکردید که حالا آنها را ضد انقلاب می‌خوانید؟ مردم تهران مگر در این انتخابات به چه کسانی رای داده‌اند؟ به لیست ضد انقلاب؟ نه، مردم تهران کسانی را انتخاب کردند که فرزندان این کشور هستند و از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند و تایید صلاحیت شدند و به رقابت اسفند 94 پای گذاشتند.

تقسیم کردن مردم به ویژه از نوع انقلابی و ضد انقلابی بودن، بزرگ ترین ظلم به نظام است. کسانی که با این ادبیات سخن می‌گویند قطعا دغدغه انقلاب ندارند و تنها به خاطر منافع خود مردم را تقسیم می‌کنند.

همین افراد زمانی هاشمی را متهم به توهین به روستایی‌ها کردند و امروز خود به ثمن یک رای، مردم تهران را متهم به ضدانقلاب بودن و غرب گرایی می‌کنند.باید یاد بگیرم که به رای مردم احترام بگذاریم و آنها را به بهانه رای دادن به یک جریان سیاسی به آنها برچسب نزنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار