فرمانده انتظامي شهرستان ايلام، راهکارهای پیشگیری از سرقت مغازه را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۸۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 22 February 2016
فرمانده انتظامي شهرستان ايلام، راهکارهای پیشگیری از سرقت مغازه را تشریح کرد.

به گزارش تابناک ایلام،در خصوص پيشگيري از سرقت مغازه به بازاريان و کسبه استان اظهار کرد: با رعايت نکات ايمني در برقراري امنيت مطلوب سهيم باشيد و توجه مغازه‌داران به توصیه‌های پليس می‌تواند در راستاي پيشگيري از سرقت مغازه فرصت سرقت را از سارقان سلب کند.

 وی بابیان اینکه واحدهاي صنفي براي مشارکت در تأمین امينت بايد به توصیه‌های پليس توجه داشته باشند افزود: چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید آن را طوری انتخاب کنید که سارقين نتوانند آژير را به سهولت تشخيص دهند.

 پیری با تأکید بر اینکه استفاده از دستگاه‌های الکترونيکي و دزدگيرهاي مناسب در مغازه امري ضروري است تا هنگام وقوع حوادث احتمالي از طریق تماس‌های تلفني صاحب مغازه را مطلع سازد خاطرنشان کرد: درب‌های ورودي مغازه را از نوع کرکره‌ای مشبک نصب‌کرده و راه‌های کانال کولر،پشت‌بام را هرچند کوچک باشد به‌وسیله جوش دادن چند ميله محفوظ کنيد.

 فرمانده انتظامی شهرستان ایلام ادامه داد: در مغازه‌هایی که از درب آهني و شیشه‌ای استفاده می‌شود برای بالا بردن ضريب اطمينان هردو را قفل‌زده ودرمواقع تعطيلات چندروزه حتماً به مغازه سرکشي و قفل‌ها رابازديدکنيد.

 وی بابیان اینکه پول نقد بيش ازحدمعمول رادرمغازه نگهداري نکنيد و آن را به بانک بسپاريد و محل کسب خود را دراختيارافرادنابالغ و کم‌تجربه قرار ندهيد گفت: افراد جوان و کم‌تجربه زودتر اغفال می‌شوند و افرادي را به‌عنوان کارگر،شاگرد و نگهبان انتخاب کنيد که مورد شناسايي و تأیید اشخاص مطمئن بوده و برای اطمينان چند تن از اقوام آن‌ها را نيز شناسايي کنيد و همچنين هنگامی‌که مشتري داخل مغازه است به‌هیچ‌عنوان محل را ترک را نکنيد.

 پیری تصریح کرد: درب مغازه‌های طلافروشی را بايد با تورهاي سيمي محفوظ کرده،سقف و کف مغازه‌های طلافروشی را با ميلگرد و بتون به قطر 20 سانتيمتر محصور کنيد.

 فرمانده انتظامی شهرستان ایلام اضافه کرد: گاوصندوق را هم به‌طور مخفي در داخل ديوار جاسازي کرده و تا حصول اطمينان از صداقت شاگرد مغازه از تحويل دادن کليد مغازه به‌ویژه گاوصندوق به وي خودداري کنيد./م




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار