افزایش بی سر و صدای قیمت در استان؛
همه ساله با آغاز سال جدید برخی از افراد سودجو بدون هیچگونه دلیلی مبادرت به افزایش قیمت محصولات و خدمات خود می نمایند.
کد خبر: ۱۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 04 April 2015
همه ساله با آغاز سال جدید برخی از افراد سودجو بدون هیچگونه دلیلی مبادرت به افزایش قیمت محصولات و خدمات خود می نمایند.
به گزارش تابناک پیش از آغاز سال شاهد افزایش قیمت بلیط اتوبوس همچنین سواری های بین شهری و برون شهری در استان مازندران بودیم .بر اساس سنوات گذشته این افزایش قیمت از چند روز مانده به عید آغاز و معمولا" تا 15 روز بعد از عید ادامه دارد.در این بین برخی افراد سودجو به بهانه این افزایش قیمت مبادرت به گران کردن خدمات و محصولات خود می نمایند.
این افراد با علم به تعطیلی ادارات استان در این برهه زمانی و کم رنگ بودن امور نظارتی فرصت را به زعم خود غنیمت دانسته و با فشار آوردن بر شهروندان،کالا و خدمات خود را بیشتر از نرخ مقرر به فروش می رسانند.
مشاهدات خبرنگار تابناک از سراسر استان حاکی از آن است علیرغم اینکه هنوز به صورت رسمی نرخ خدمات دولتی در مازندران و سطح کشور بالا نرفته برخی از افراد به بهانه اینکه در آینده نزدیک بعضی از نرخ ها تغییر خواهد کرد مبادرت به گرانفروشی می کنند.
در این بین و بر اساس گزارشات ارسالی به تابناک گرانی کرایه آژانس و تاکسی درون شهری،نان،قالیشویی،نرخ خدمات خشکشویی،کرایه برخی خطوط روستایی و شهری مازندران،لوازم یدکی ماشین آلات کشاورزی و...مشاهده شده است.این در حالیست که احساس می شود دستگاههای نظارتی نتوانستند بازدارندگی لازم در برخورد با این دسته از افراد را داشته باشند.
به هر ترتیب ضروریست متولیان دستگاههای نظارتی در مازندران عزم خود را بیشتر جزم کرده و ضمن اطلاع رسانی صحیح با برخورد مناسب و تشدید اهرم های نظارتی باعث جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی این دسته از افراد گردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار