معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام از عموم مردم خواست سرمایه های خرد و کلان خود را در مراکز و موسسات مالی مطمئن و دارای مجوز، سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۱۸۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 20 February 2016
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام از عموم مردم خواست سرمایه های خرد و کلان خود را در مراکز و موسسات مالی مطمئن و دارای مجوز، سرمایه گذاری کنند.


به گزارش تابناک ایلام"جعفر داراب خانی" روز شنبه  اظهار کرد: این موسسات باید ابتدا ضمن ثبت مجوز از اداره شرکت ها نسبت به اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی اقدام کنند.

وی افزود: برخی از موسسات مالی و اعتباری این استعلامات و مجوزهای لازم را دریافت نمی کنند که فعالیت آنها مشکلاتی را برای مردم و سرمایه گذاری، ایجاد کرده است.

معاون دادگستری ایلام به مردم توصیه کرد سرمایه های خود را در موسسات مالی بگذارند که مجوزهای لازم را از بانک مرکزی دریافت کرده باشند.

داراب خانی تاکید کرد: اسامی موسسات مالی مجاز در سایت معاونت نظارت بانک مرکزی اطلاع رسانی شده تا مردم بتوانند در آنها سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ایرنا، یکی از موسساتی که طی 2 سال اخیر تبلیغات گسترده ای را از طریق رسانه ها و بویژه تلویزیون برای جلب سرمایه های مردم داشت، شرکت پدیده بود که تنها در ایلام توانست بیش از 200 میلیارد ریال از سرمایه های خرد و کلان مردم این استان را به شکل فروش سهام و قول سودهای خارج از عرف جلب کند ولی فعالیت های این شرکت توسط مراجع قضایی و نظارتی غیرقانونی اعلام شد.

هم اکنون تعداد زیادی از سهامداران این شرکت در کشور و استان ایلام گرفتار این موضوع شده و با نگرانی چشم انتظار و حل و فصل این مساله و بازگشت سرمایه هایشان از سوی مسئولان مرتبط هستند.

سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج (ع) نیز با وجود گذشت چندین سال از فعالیت این موسسه مالی و اعتباری اینک با خبر غیرقانونی بودن فعالیت این موسسه مالی مواجه و نگران از بین رفتن سرمایه های خود در این موسسه هستند هر چند براساس اعلام مسئولان بانک مرکزی قرار است بانک پارسیان مسئولیت پرداخت مطلبات سرمایه گذاران این موسسه را بر عهده بگیرد./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار