معاون وزیر آموزش و پرورش در ساری
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افزایش مدارس غیردولتی براساس سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت بوده است، گفت: مدارس غیردولتی در کشور توسعه خواهد یافت.
کد خبر: ۱۷۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 10 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، مرضیه گرد در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در استانداری، از تحصیل یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی کشور خبر داد.

وی با اشاره به توسعه مدارس غیردولتی براساس سند تحول بنیادین, افزود: با درخواست مردم و بر اساس الگوی توسعه هر استان, توسعه مدارس غیردولتی در همه استان‌های کشور طراحی شد.

گرد با بیان اینکه با توان اقتصادی مشارکت کنندگان شاهد افزایش 2 درصدی تا پایان برنامه ششم توسعه هستیم, تصریح کرد: در هر 3 مقطع تحصیلی یک میلیون و 300 هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدارس غیردولتی 4 درصد جمعیت دانش آموزی افزایش داشته و  13 هزار مدرسه غیردولتی در کشور فعال است.

گرد با بیان اینکه طبق قانون از ظرفیت بانک‌ها و یا صندوق‌های حمایتی برای مدارس غیردولتی باید بهره گرفت, افزود: متاسفانه در این زمینه تاکنون عملکردی نداشتیم.

وی با انتقاد از وضعیت تامین هزینه‌ها در مدارس غیردولتی و عدم مشارکت با موسسین مدارس غیردولتی, تصریح کرد: بیشتر مدارس غیردولتی در اماکن استیجاری دایر هستند و این موضوع ورشکستگی موسسین را درپی داشته است.

تقویت فعالیت‌های اجتماعی آموزش و پرورش

علی‌رضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در جلسه  شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به این‌که نقش آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف حیات اجتماعی بی بدیل است، افزود: حرکت به سوی تعالی و توسعه بدون پرداختن به این امر مهم تحقق نمی یابد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به تقویت آموزش و پرورش، اعتقاد و اهتمام کامل دارد، عنوان کرد: همه باید آموزش و پرورش را در انجام مطلوب ماموریت و رسالت اش یاری رسانند.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش، ثروت و دارایی جامعه محسوب می‌شود.

وی بر جذب حداکثری 5 درصد حق السهم آموزش و پرورش از درآمدهای ماده 13 شهرداری، تاکید کرد و افزود: شورایی مرکب از فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهرها، شهرداران، بخشداران و مسئولان مرتبط تشکیل و با احصا مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان‌ها نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کند.

 




منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار