گزارش لحظه به لحظه از پنجمین روز جشنواره فیلم فجر؛
این آدینه مصادف با روز پنجم جشنواره فیلم فجر و به نیمه رسیدن نمایش فیلم‌های راه یافته به مهم‌ترین رویداد سینمایی و فرهنگی کشور، با حضور گسترده مخاطبان در سالن‌های سینما همراه است اما تنها سالن‌های سطح پایتخت با چنین فضایی مواجه نیستند و مطابق با رویه سال‌های گذشته، کاخ جشنواره با انفجار جمعیت مواجه خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 05 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


روز نمایش «چهارشنبه»، «بادیگارد»، «من»، «امکان مینا» و «اخراجی‌ها»روز نمایش «چهارشنبه»، «بادیگارد»، «من»، «امکان مینا» و «اخراجی‌ها»
پنجمین روز جشنواره فیلم فجر که به عنوان شلوغ‌ترین روز نیز لقب می‌گیرد، با برگزاری چهار نشست خبری و نمایش هفت فیلم در کاخ جشنواره همراه خواهد بود تا یکی از نزدیک‌ترین زمانبدی‌ها رقم بخورد و احتمالاً آخرین نمایش امروز در ساعات ابتدایی بامداد روز ششم آغاز شود؛ روزی که فیلم‌های «چهارشنبه»، «بادیگارد»، «من»، «امکان مینا» و «اخراجی‌ها»، صف‌های طولانی مقابل سالن اصلی را پیوسته خواهد نمود.

به گزارش «تابناک»؛ این آدینه مصادف با روز پنجم جشنواره فیلم فجر و به نیمه رسیدن نمایش فیلم‌های راه یافته به مهم‌ترین رویداد سینمایی و فرهنگی کشور، با حضور گسترده مخاطبان در سالن‌های سینما همراه است اما تنها سالن‌های سطح پایتخت با چنین فضایی مواجه نیستند و مطابق با رویه سال‌های گذشته، کاخ جشنواره با انفجار جمعیت مواجه خواهد بود.

روز پنجم با برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌های به نمایش درآمده در عصر روز چهارم آغاز می‌شود و در همین راستا صبح امروز نشست نقد و پرسش‌های فیلم‌های «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار، «متولد 65» نخستین اثر مجید توکلی، «زاپاس» ساخته برزو نیک نژاد و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان برگزار می‌شود و با توجه به تراکم این نشست‌ها، زمان هر نشست 45 دقیقه در نظر گرفته شده، هرچند تصور می‌شود در نهایت فراتر از این زمان باشد.

سپس نمایش فیلم‌ها با رونمایی از مستند «خوان بی خوان» ساخته هادی معصوم دوست در بخش سینما حقیقت آغاز می‌شود. در ادامه «زمناکو» به کارگردانی مهدی قربان‌پور و «چهارشنبه» ساخته سروش محمدزاده در بخش هنر و تجربه به نمایش در خواهد آمد تا بدین ترتیب جمعیت در کاخ جشنواره به سر حد ممکن برسد.

در ادامه نوبت به نمایش فیلم‌های مسابقه سینمای ایران می‌رسد و «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا در بخش سودای سیمرغ رونمایی می‌شود. «من» به کارگردانی سهیل بیرقی در بخش نگاه نو، «امکان مینا» اثر کمال تبریزی و «رسوایی 2» ساخته مسعود ده‌نمکی در بخش سودای سیمرغ نیز در سه سانس آخر روز پنجم به نمایش در می‌آید.

9:27- علی مطهری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «فیلم سینمایی بادی‌گارد آقای حاتمی‌کیا را در مجتمع کوروش همراه آقای وزیر بهداشت و قائم مقام ایشان جناب آقای ایازی دیدم. فیلم جالبی بود و زندگی یک محافظ واقعی را که از روی عقیده به این حرفه پرداخته است به خوبی به تصویر کشیده بود. این فیلم در واقع نوعی قدردانی از این قشر فداکار و مغفول جامعه است و نشان می‌دهد چگونه این افراد مانند شمعی می‌سوزند تا جامعه در سایه روشنایی آن به کار خود ادامه دهد. باید به آقای حاتمی‌کیا و آقای پرستویی و آقای بابک حمیدیان و سایر بازیگران این فیلم دست‌مریزاد گفت.» 

9:48- سعید شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در خصوص آخرین جزئیات حل مشکلات ایمنی پردیس‌های سینمایی پایتخت با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات ایمنی پردیس آزادی و ملت حل شده گفت: تا پایان بهمن ماه پایانکار برای این دو مجتمع خدماتی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در پردیس ملت و آزادی عمدتا بحث تنگی معابر در سالن‌های سینمایی و چینش بیش از حد صندلی‌ها مطرح بود افزود: از آنجایی که تنگی معابر در خروج فوری تماشاگران مشکلات جدی ایجاد می‌کند تغییراتی در این زمینه ایجاد شد.

شریف زاده با بیان اینکه نصب پرده دودبند نیز در دستور کار قرار گرفت، افزود: با کوچک کردن کافی شاپ سینما آزادی نیز مشکل ایمنی این پردیس مرتفع شده و مشکل ایمنی جدی در حال حاضر در پردیس‌ها نیست.

10:00- داریوش صالحیان، طراح چهره پردازی فیلم سینمایی یتیم خانه ایران گفت: من از فیلم نغمه با آقای طالبی آشنا شدم و با ایشان کار کردم، وقتی برای این پروژه به من پیشنهاد کار شد با توجه به موضوع و فیلمنامه ای که داشت استقبال کردم و مشغول به کار شدیم.

صالحیان ادامه داد: قسمتی از تاریخ ایران گم شده است که همراه آن حدود 9 میلیون ایرانی هم گم شده اند، یا بهتر بگویم کشته شده اند، در کشور ما چیز زیادی از قحطی و عاملان آن گفته نشده است، اگر هم چیزی گفته شده به این وسعت به آن پرداخته نشده  که چه جنایتی در ایران صورت گرفته و ما هم بعد از خواندن فیلمنامه متوجه شدیم که چه اتفاق هولناکی در ایران رخ داده است، و من نه در کتاب های درسی و نه در فیلم هایی که تا کنون ساخته شده، ندیده ام که به این موضوع پرداخته شود، گویا این برگ از تاریخ را کسی نباید از آن مطلع شود.

روز نمایش «چهارشنبه»، «بادیگارد»، «من»، «امکان مینا» و «اخراجی‌ها»

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی یتیم خانه ایران گفت: در این پروژه ما فقط حدود 3ماه با یک گروه هفت نفره تست گریم داشته ایم، و یک تیم حدودا هشت نفره هم برای ساخت ماکت ها کار کرده اند، تقریبا ما بازیگری را نداشته ایم که زیر 10 بار تست گریم شده باشد، با توجه به حساسیتی که آقای طالبی داشته اند و اینکه تمام گروه با علاقه کار کردیم که کارها به بهترین شکل انجام شود و همه چیز به شکل طبیعی باشد و چیزی بیرون از کار نزند به نظرم کار رئال شده است.

صالحیان با بیان اینکه کار به لحاظ حجم بسیار سنگین بوده است، خاطرنشان کرد: ما بغیر از بازیگران که هفت الی هشت نفر در روز را باید گریم میکردیم، حدود 100 الی 200 نفر هنرور را هم باید گریم می‌کردیم. سر تدوین برخی از قسمت های کار را دیده ام و به نظرم کار خیلی خوبی شده است درحال حاضر از نتیجه ی کار کاملا راضی هستم و در موقع اکران در جشنواره فجر کیفیت کار را خواهید دید.

10:25- مطابق با اعلام خانه سینما در پایان روز پنجم اخذ و شمارش آرای تماشاگران جشنواره سی و چهارم، 25944 رای شمارش شده که بر همین اساس به ترتیب حروف الفبا، «ابد و یک روز»، «اژدها وارد می‌شود»، «بادیگارد»، «بارکد» و «لانتوری» بیشترین ضریب آرای مردمی را در نظرسنجی کیفی جشنواره سی و چهارم به خود اختصاص داده‌اند.

روز نمایش «چهارشنبه»، «بادیگارد»، «من»، «امکان مینا» و «رسوایی‌ها2»

10:29- پریناز ایزدیار بازیگر نقش «سمیه» در فیلم «ابد و یک روز» در گفتگو با فارس، گفت: با افتخار حضور و بازی در فیلم سینمایی ابد و یک روز را قبول کردم. در حقیقت وقتی فیلمنامه را مطالعه کردم با خودم گفتم که قطعا و بدون شک در این کار حاضر خواهم شد. از دیگر ویژگی هایی که موجب شد تا این نقش و حضور در این فیلم را قبول کنم نخست باید به نقش متفاوت خوداشاره کنم و سپس گروه حرفه ای که در راه ساخت فیلم «ابد و یک روز» فعالیت می کردند اشاره کنم.

این بازیگر ادامه داد: کارگردان خلاق، گروه حرفه ای و فیلمنامه خوب نیز از دیگر امتیازاتی بود که موجب شد تا در تصمیم خود در بازی در این فیلم قاطع باشم. در حقیقت عوامل فراوانی بود تا به من این اجازه را ندهد که در این فیلم حاضر نشوم. خیلی تلاش کردم تا آنجایی که می شود در فیلم "ابد و یک روز" از حس و حال نقشی که در سریال "شهرزاد" دارم فاصله بگیرم و فکر هم می کنم فاصله فراوانی هم دارم. پیرامون برخورد و استقبال مخاطبان از این فیلم نمی توانم پیش بینی درستی انجام بدهم. اما اکثر مخاطبان بعد ازنمایش فیلم در برج میلاد با حال و هوای خوشی از سالن سینما بیرون آمدند.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل می‌شود
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را لحظه به لحظه در تابناک پیگیری کنید



مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار