وی اظهار کرد: با وجود هوای بارانی و سرمای هوا ، استقبال گردشگران از استان گیلان مطلوب بوده اما آفتاب روز گذشته گردشگران را به سمت سایت های تاریخی و موزه ها هدایت داد.
کد خبر: ۱۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 29 March 2015
رضا علیزاده  بدون اشاره به نرخ رشد افزود: این میزان اقامت گردشگران نوروزی نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

وی اظهار کرد: با وجود هوای بارانی و سرمای هوا ، استقبال گردشگران از استان گیلان مطلوب بوده اما آفتاب روز گذشته گردشگران را به سمت سایت های تاریخی و موزه ها هدایت داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: بنا به بررسی آمار ، میزان بازدید گردشگران از میراث فرهنگی، آثار تاریخی و موزه ها از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون 25درصد رشد داشته است.

علیزاده با اشاره به نظارت مستمر بر واحدهای اقامتی و پذیرایی استان خاطرنشان کرد: تاکنون چهار ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی سفر از واحدهای اقامتی و ایستگاه های صنایع دستی گیلان بازدید کرده اند. 

وی از گردشگران نوروزی خواست برای دریافت آخرین اخبار گردشگری گیلان به آدرس http://gilanchto.irمراجعه و یا با ستاد اجرایی خدمات سفر استان با شماره های ذیل تماس بگیرند؛ 

ستاد اسکان: 33618459 

رسیدگی به شکایات: 33618465 

ستاد خبری یگان حفاظت: 34421775 

سامانه ارتباط مردمی و رسیدگی به شکایات: 09629 

75 هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 209 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در طرح نوروزی گیلان فعال است. 

233 مرکز اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی نیز در گیلان فعالیت می کنند؛ این تعداد شامل 65مرکز اطلاع رسانی دائم و موقت مربوط به میراث فرهنگی، 48 مورد مربوط به هلال احمر و بقیه مراکز اطلاع رسانی متعلق به دیگر ارگان ها و سازمان ها همچون شهرداری و نیروی انتظامی است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار