یک متخصص بیماری‌های پوست و مو در همدان اعلام کرد: لکه‌های نقطه‌ای و خطی روی ناخن ناشی از کمبود کلسیم در افراد نیست.
کد خبر: ۱۷۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 26 January 2016

یک متخصص بیماری‌های پوست و مو در همدان اعلام کرد: لکه‌های نقطه‌ای و خطی روی ناخن ناشی از کمبود کلسیم در افراد نیست.

به گزارش ایسنا،دکتر "اکرم انصار"  اظهار کرد: بر خلاف باور عموم که لکه‌های نقطه‌ای و خطی ایجاد شده بر صفحه ناخن را ناشی از کمبود کلسیم و یا روی در بدن می‌دانند اما این لکه‌ها ارتباطی به کمبود کلسیم و روی ندارد.

وی تصریح کرد: شایع‌ترین عامل ایجاد این نقاط که ممکن است بر روی انگشتان دست و یا پا دیده شود، وضعیتی است که از آن با عنوان Leukonchia نام برده می‌شود که یک اختلال جدی و خطرناک نبوده و طی مرور زمان برطرف خواهد شد.

انصار عنوان کرد: در صورتی‌که سفیدی روی صفحه ناخن به صورت نقطه‌ای و خطی نبوده و تمام صفحه ناخن را فرا گرفته باشد، ممکن است نشان از یک بیماری باشد و باید به پزشک مراجعه شود چرا که بیماری‌های مختلف پوستی، داخلی، آلرژی، بیماری‌های تب‌دار و ... می‌تواند ناخن را مبتلا کند.

کاشت ناخن عارضه‌ای بدون برگشت

انصار در خصوص اقدام برخی از افراد برای کاشت ناخن تصریح کرد: کاشت ناخن موجب آسیب جدی و تخریب صفحه ناخن می‌شود که قابل درمان و ترمیم هم نیست.

وی افزود: چسبی که از آن برای کاشت ناخن استفاده می‌شود، منجر به تخریب صفحه ناخن شده و در برخی افراد با یک‌بار استفاده موجب تخریب همیشگی صفحه ناخن می‌شود که قابل ترمیم هم نیست.

ناخن‌های خود را دوست داشته باشید

این متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: از ضربه زدن به ناخن، جویدن آن، انواع تیک‌هایی که موجب دست‌کاری این عضو می‌شود و سوهان کشیدن ناخن و بازی کردن با آن بپرهیزد چرا که هر یک از این اقدامات موجب آسیب رساندن به بافت ناخن است.

انصار تصریح کرد: برخی برای زیباتر شدن ناخن‌هایشان از لاک‌های رنگی استفاده می‌کنند که روشی اشتباه است چرا که موجب ایجاد حساسیت و التهاب در بافت و اطراف ناخن‌ها شده و به مرور زمان موجب تغییر رنگ ناخن می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار