شورای پول و اعتبار اعلام کرد که سپرده گذاران ثامن الحجج یک ماهه به پولشان می رسند!
کد خبر: ۱۶۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 20 January 2016
به گزارش تابناک رضوی ، خبر تسویه حساب سپرده گذاران ثامن الحجج در یک ماه آتی، امروز درحالی اعلام شد که محمدرضا پور ابراهیمی نیز روز گذشته گفته بود که قرار است در بازه زمانی یک ماهه از روز 10بهمن ماه به بعد، پرداخت‌های سپرده‌گذاران از طریق بانک پارسیان انجام شود.

 عضو ناظر شورای پول و اعتبار درباره شیوه این اقدام نیز گفته بود: این تسویه مطالبات ابتدا از مبالغ اندک و کوچک آغاز خواهد شد ، زیرا حجم زیادی از سپرده‌ها در حدود 70درصد را سپرده‌های خرد تشکیل می‌دهد و تصور این است این پرداخت‌ها ظرف یک ماه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای پول و اعتبار وضعیت موسسه ثامن الحجج به صورت ویژه بررسی شد، افزود: علیرغم این در حدود یک و نیم سال گذشته بانک مرکزی تذکرات پیاپی به مدیر ارشد این موسسه داده بود تا اطلاعات مالی مربوط موسسه ثامن الحجج را به صورت شفاف در اختیار بانک مرکزی قرار دهد. اگر این کار انجام می شد شاهد این اتفاق نبودیم.
 
پورابراهیمی اضافه کرد: به  دلیل اهمیت موضوع و تبعات اجتماعی و امنیتی آن، بحث تعیین تکلیف موسسات غیر مجاز از جمله موسسه ثامن الحجج با مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور  همراه شد و براساس این مصوبه اختیار کامل داده شده است که می توان سریع‌تر تصمیم گیری کرد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: علی رغم سال‌های قبل که انتظار می‌رفت و عملیاتی نشد، دستگاه قضایی هم در این چند ماه پشتیبانی جدی کرد و در دو ماه گذشته به جد به موضوع ورود پیدا و احکامی صادر شد که به حل موضوع خیلی کمک کرد.
 
عضو ناظر شورای پول و اعتبار در مورد اینکه میزان سپرده‌ها در موسسه ثامن الحجج چه میزان است، گفت: عدد دقیقی نمی‌توان اعلام کرد، زیرا بخش از اطلاعات آن مخدوش است و گزارش‌های تکمیلی از طریق بانک مرکزی اعلام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
كمالي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
اميدوارم كه واقعا سپرده گزاران يك ماهه به پولشان برسند عده اي معاند كه در گروههاي پديده نفوذ كرده اند با همكاري عوامل ... مرتب مردم را دعوت به حركات خشن ودرگيري ميكنند واز طرفي مردمي كه هست ونيست خود را در اين پروژه گذاشته اند به پولشان احتياج دارند پرداخت اين پول باعث رونق تجارت در سه استان خراسان رضوي وشمالي وجنوبي مي شود ولي دولت به صورت عمدي با اين مردم بازي سياسي مينمايد ونامه 200نماينده هيچ تاثيري بر اين فرايند نداشته ضعف دادستان واستاندار نيز باعث شده اين كار كه در زمان دولت اقاي احمدي نژاد در چند ماه انجام شد به درازا بكشد از طرفي تشويق به تحسن درحرم كه واكنش در جهان اسلام دارد وچهره نظام را مخدوش ميكند فيلم برداري ودر شبكه بي بيسي ومنوتو نمايش داده شود كافي است با چند حركت قومي ومذهبي مخلوط شود ديگر در شرق كشور كسي نميتواند امنيت برقرار كند ولي مسولين همه چيز را به شوخي ميگيرند تا غائله اي همانند عراق در خراسان شروع شود شعارهاي تحريم انتخابات و... در اين گروه ها ديده مي شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار