تابناک: استاندار اصفهان گفت: بیشترین بازدید گردشگران نوروزی در استان اصفهان از میدان امام (ره) صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 25 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان رسول زرگرپورافزود: در هر 24 ساعت بین 250 تا 280 هزار گردشگر از میدان تاریخی امام (ره) در شهر اصفهان بازدید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه آمار کل ورود مسافران نوروزی در پایان این ایام گزارش خواهد شد، اظهار کرد: از 25 اسفند پارسال که سفرهای نوروزی آغاز شد، بیش از سه میلیون تردد در جاده های استان صورت گرفته که تقریبا معادل سال گذشته است.

زرگرپور افزود: در طول این مدت بالغ بر 700 هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان اصفهان اسکان یافتند که 500 هزار نفر در شهر اصفهان و بقیه در شهرهای اطراف اقامت کردند.

وی شمار بازدید کنندگان از مراکز دیدنی استان را حدود 350 هزار نفر عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه بازدید از بسیاری از اماکن تاریخی و میراثی استان رایگان است به همین دلیل آمار دقیقی از بازدیدها نداریم.

استاندار اصفهان با اشاره به آمار بالای بازدیدکنندگان از باغ موزه چهلستون در اصفهان و باغ فین در کاشان گفت: با توجه به هوای مطبوع بهاری در این ایام همه شرایط برای یک سفر به یاد ماندنی برای گردشگران فراهم است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان از جاذبه های طبیعی و تاریخی خوبی برخوردارست همواره مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی قرار دارد.

زرگرپور با بیان اینکه برنامه ریزی برای پذیرایی مطلوب از گردشگران نوروزی با مشارکت 25 دستگاه اجرایی از سه ماه قبل آغاز شد، اظهار کرد: وضعیت گردشگران نسبت به سالهای گذشته مطلوب تر است.

استاندار اصفهان گفت: حدود 15 هزار نفر از نیروی انتظامی مسئولیت امنیت و تسهیل در تردد ها را بر عهده دارند و بالغ بر 12 هزار نفر از نیروهای هلال احمر کار خدمت رسانی به مسافران نوروزی را انجام می دهند.

به گزارش ایرنا، میدان امام (ره) ، میدان تاریخی و مرکزی شهر اصفهان است که در زمان صفویه حدود 40 سال گذشته ایجاد شد.

این میدان که ترکیبی از عناصر زندگی و نیازهای اجتماعی مردم مانند بازار، مسجد و مدرسه است از بناهای تاریخی با ارزشی برخوردارست.

بناهای تاریخی موجود در چهار طرف این میدان شامل عالی قاپو، مسجد شاه (اصفهان)، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه است.

علاوه بر این بناها 200 حجره دو طبقه در اطراف میدان واقع شده که بیشتر جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان است.

در گذشته این میدان جایگاه برگزاری آیین های گوناگون و بازی چوگان بوده که امروزه به صورت یک گردشگاه همگانی و جایگاهی برای برگزاری نماز جمعه و آیین های ملی و مذهبی تبدیل شده است.

میدان امام در بهمن ۱۳۱۳ به شماره ۱۰۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت ۱۳۵۸ جزء نخستین آثار ایرانی بود که بعنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.

چهار اثر تاریخی استان اصفهان از جمله میدان امام (ره ) ، کاخ موزه چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع عتیق (به عنوان اولین مسجد جهان اسلام که به ثبت جهانی رسیده ) در فهرست جهانی سازمان یونسکو ( سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی ملل متحد ) به ثبت رسیده است.

استان اصفهان به دلیل برخورداری از ویژگی های یاد شده یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.

نوروز پارسال بیش از 26 میلیون نفر از استان اصفهان عبور کردند که این رقم رشد پنج درصدی نسبت به نوروز 92 را نشان داد.

بر اساس آمار، اصفهان نوروز پارسال سه میلیون و 200 هزار گردشگر شب خواب داشت که این افراد در هتل ها و مهمانسراها، باغ فدک (محل اسکان موقت مسافران) و نیز اقامتگاههای خصوصی (اماکن استیجاری سازمان یافته) و مدارس اقامت کردند.

اصفهان یکی از نامزدهای پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2017 است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار