مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از ثبت نشان جغرافیایی سفال لاله‌جین خبر داد و گفت: سال آینده جشن «ثبت نشان جغرافیایی سفال لاله‌جین» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 18 January 2016

سال آینده جشن «ثبت نشان جغرافیایی سفال لاله‌جین» برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، ریحان سروش‌مقدم با بیان اینکه طرح ثبت نشان جغرافیایی سفال لاله‌جین پیگیری می‌شود، اظهار کرد: ثبت نشان جغرافیایی سفال لاله‌جین به عنوان طرحی که از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور از سال گذشته مطرح شده است، در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تاکنون منبت شهر آباده فارس به تصویب رسیده و اعطای این نشان امسال برای سفال مد نظر قرار گرفته که سال آینده جشن دریافت این نشان را خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در ادامه در خصوص معضل بسته‌بندی آثار صنایع‌دستی از جمله سفال بیان کرد: برای پیگیری بسته‌بندی سفال بیکار نبودیم بلکه با شرکت‌های مختلف بسته‌بندی کشوری ارتباطی برقرار شد تا راهکاری برای این مسئله پیدا شود.

وی خاطرنشان کرد: اوایل سال آینده همایشی در طراحی و بسته‌بندی خواهیم داشت تا صنعتگران برای بهره‌مندی از کیفیت مطلوبی در بسته‌بندی آثار، بتوانند با شرکت مد نظر ارتباط برقرار کرده و از محصولات بهره لازم را ببرند.

سروش‌مقدم با تأکید بر اینکه باید درک بسته‌بندی آثار صنایع‌دستی در همه رشته‌‍‌ها ایجاد شود، گفت: بسته‌بندی یک برند است و باید فروشنده‌ها به این سمت رفته و آغازکننده باشند.

وی ایجاد فرهنگ بسته‌بندی درست را مهم دانست و افزود: بسته‌بندی باید در ازای هزینه کم بهترین کیفیت را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان کرد: بسته‌‌بندی در تمام آثار در کشور وجود دارد اما باید این تفکر ایجاد شود که حفظ برند شود زیرا در ثبت ملی و جهانی نیز اهمیت دارد.

وی بسته‌بندی درست را مطابق با استانداردهای جهانی دانست و گفت: فروشگاه‌ها باید در ثبت برند تلاش کنند و زیرا ماندگاری یک اثر به نوع بسته‌بندی نیز بستگی دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار