رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت:
دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای آن را ندارند.
کد خبر: ۱۵۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 27 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای آن را ندارند.
ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، گزارش داد: یارالله نصیری اظهار کرد: براساس برخی مشاهدات و گزارش های واصله تعدادی از صاحبان کارت های بازرگانی نسبت به واگذاری آن به افراد غیر کرده اند که این اقدام خلاف قوانین و مقرارت مربوط به استفاده از این کارت ها است.
وی افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند.
دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان ایلام یادآور شد: از آنجایی که کارت بازرگانی، مجوز فعالیت تجارت خارجی است و قانون گذار برای دارندگان آن حقوق و وظایفی را قائل شده است که می بایست شخصا از آن استفاده کنند.
نصیری تاکید کرد: بنابراین واگذاری اختیارات و یا استفاده از منافع آن به هر صورت برخلاف ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری و قابل تعقیب کیفری خواهد بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: بمنظور جلوگیری از وارد شدن ضرور و زیان به فعالان حوزه تجارت، تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل، ضرورت دارد که آنان در خصوص آسیب ها و چالش های واگذاری کارت بازرگانی به افراد غیر آگاهی و اطلاعات کامل داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: صاحبان کارت بازرگانی از هر گونه واگذاری حق استفاده از مزایای کارت به غیر به جد خودداری نمایند و متقاضیان واردات کالا در ابعاد تجاری یا غیرتجاری ضمن رجوع به قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه های مربوطه از رجوع به سایرین جهت استفاده از اختیارات صاحب کارت بازرگانی در تامین کالای مورد نیازشان خودداری نمایند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار