آیت الله جوادی آملی:
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: نظریه دین برای مردم کارآمد است و همه باید بر اساس قوانین الهی جایگاه خلیفه الله بودن را بشناسند.
کد خبر: ۱۴۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 17 December 2015
به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید در همایش دین و نظریه فرهنگی در قم اظهار کرد: دین برای زندگی بشریت برنامه جامعی ارائه کرده است که در مسائل سیاسی و اجتماعی مردم از آن بهره ببرند. 

وی افزود: دین توسط رهبران الهی آمده است تا انسان را به خداشناسی برساند، از این رو گروهی که به پیام الهی گوش دهند، فرهنگ ناب دین را فرا خواهند یافت. 

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه مهمترین فرهنگ دینی عقل است گفت: قرآن در تمام بخش ها به مقوله عقل پرداخته است و در همه محورها عقل است که خداوند این نعمت را به انسان داده است و هیچ مخلوقی بالاتر از انسان وجود ندارد. 

وی ادامه داد: این انسان است که با استفاده از عقل همه قوانین الهی را ارزیابی کند و تجلی خداوند بر روی زمین باشد چراکه انسان از صفر تا صد زندگی را تجربه می کند و به لقاء الله دست می یابد. 

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: قطب فرهنگی ما عقل است اگر جامعه عاقل نباشد شرق و غرب آن را می برند. 

وی با بیان اینکه جامعه فرهنگی در فضای عقلانی شکل می گیرد، گفت: در زمان امام عصر(عج) عقل ها کامل می شود و مردم به کمال عقلی دست پیدا می کنند، لذا نیازی به خونریزی برای اصلاح جامعه نیست. 

این مرجع تقلید افزود: انسان ها همانگونه که مسئول هستند از جسم و جان خویش حفاظت کنند در قیامت درباره مسئولیت اجتماعی نیز مسئول هستند و مورد سوال قرار می گیرند.
 
آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه محور حرکت بشر عقل است گفت: اگر حرفی برای انسان محققانه حل نشد، نه باید آن را بپذیرد و نه آن را قبول کند، از این در روزی که انسان در آن مطلبی یاد نگیرد اتلاف عمر انجام داده است. 

همایش دین و نظریه فرهنگی در موسسه بین المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار