کد خبر: ۱۴۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 16 December 2015
وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور حملاتی هوایی را در حمایت از چهار گروه مسلح مخالف دولت سوریه انجام داده است و برای یک‍پارچه کردن تلاش های نیروهای سوری و ارتش آزاد ( مخالف دولت سوریه ) به منظور مقابله با تروریسم تلاش می کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو ، ستاد مشترک ارتش روسیه نیز در زمانی که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در حال گفتگو با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور در پشت درهای بسته بود بیانیه ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است روسیه حملات هوایی را در حمایت از گروه های مخالف سوری از جمله گروه موسوم به « غانم » که بخشی از ارتش آزاد سوریه است ، گروه « اسود الصحرا » ، گروه « القلمون » و همچنین گروه موسوم به « نیروهای دموکراتیک » انجام داده است.
بر اساس این بیانیه ، حمایت از این گروه های مخالف سوری ادامه می یابد و هدف از آن متحد کردن نیروهای دولتی سوریه و دیگر گروه هایی است که برای آزاد سازی این کشور از لوث وجود تروریسم بین المللی تلاش می کنند.
روسیه تاکنون پیام های متعددی درباره ارتش آزاد سوریه منتشر و در آن اعلام کرده است که این گروه را مسلح می کند حال آن که دیگران این موضوع را تکذیب می کنند.
ستیزه جویان ارتش آزاد سوریه هرگونه دریافت کمک از روسیه را تکذیب و تاکید می کنند روسیه بر عکس ادعاهای خود آنان را هدف قرار می دهد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از 150 گروه مخالف سوری به عملیات زمینی ارتش سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش کمک می کنند.
در این بیانیه آمده است حمایت های گروه های موسوم به « مخالفان میانه رو » کمک زیادی به موفقیت عملیات زمینی نیروهای مسلح سوری در جنگ با داعش کرده است.
یک دیپلمات بلندپایه غربی که خواست نامش فاش نشود در خصوص همکاری روسیه با ارتش آزاد سوریه ابراز تردید کرد.
این دیپلمات گفت: « همکاری روسیه با ارتش آزاد سوریه واقعیت عینی ندارد. ارتش آزاد سوریه این موضوع را قاطعانه رد می کند و این سخنان صرفا تبلیغاتی برای ایجاد شکاف میان گروه های مخالف سوری است.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار