کد خبر: ۱۴۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 15 December 2015
به گزارش «تابناک یزد»، رئیس پیشین سرویس جاسوسی انگلیس با افشای نقش شاهزادگان قطر و عربستان در شکل‌گیری داعش، گفت: بندر بن سلطان تاکید داشت که باید به روش نازی‌ها، شیعیان را قتل عام کرد.

به گزارش العالم، رئیس سابق سازمان اطلاعات انگلیس (MI۶) با افشای گوشه‌ای از چگونگی شکل‌گیری گروهک تکفیری صهیونیستی داعش و نقش رژیم آل سعود و قطر در حمایت از آن گفت: بندر بن سلطان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان گفته بود بلایی که نازی‌ها بر سر یهودیان آوردند بر سر شیعیان و علوی‌ها خواهد آمد.

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با استناد به سخنرانی ریچارد دیرلاو فاش کرد عربستان به داعش کمک کرد تا بر شمال عراق تسلط یابد زیرا ریاض این کار را بخشی از «عملیات گسترده قتل عام شیعیان و تبدیل زندگی آنها شبیه زندگی یهودیان در سایه نازیهای آلمان» می دانست.

دیرلاو هفته گذشته در مؤسسه سلطنتی خدمات انگلیس گفته بود: «بندر بن سلطان پیش از عملیات یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در نیویورک به طور شفاهی به من گفت: آن روز در خاورمیانه، دور نیست که یک میلیارد سنی بر شیعیان تسلط یابند». منظور بندر بن سلطان از این جمله قتل عام شیعیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار