رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام؛
افق آینده جمهوری اسلامی در مسیر دانایی محوری و مبنا قرار گرفتن علم و دانش است.
کد خبر: ۱۴۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 08 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: دانشگاه ها اساس و پایه دانایی محوری در کشور هستند.
اسکندر صیدایی عصر دوشنبه در آیین بازگشایی نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان آموزشکده فنی دختران ایلام اظهار کرد: افق آینده جمهوری اسلامی در مسیر دانایی محوری و مبنا قرار گرفتن علم و دانش است.
وی ادامه داد: هم اکنون سرمایه های یک کشور منابع نفت و گاز و انرژی نیست بلکه دانش و علم به مبنای تولید ثروت تبدیل شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام افزود: در کشورهایی که اکنون در دنیا توسعه یافته هستند، مبنای رقابت و پیشرفت آنها بر اساس علم و دانش و فکر و اندیشه است.
صیدایی تاکید کرد: با توجه به معیارهای نظام دینی و ارزشی ما که به علم و دانش اهمیت فراوانی می دهد باید در زمینه خلق و تولید آثار بدیع متناسب با شرایط روز تلاش کنیم.
وی ادامه داد: باید در تولید آثار خود تلفیقی از طرح ها و نقش هایی را بکار ببریم که متناسب با نیاز روز باشد و لازم است کاربری های مورد نیاز بخش های مختلف شناسایی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: تلفیق طرح ها و رفع نیازها در تولیدات دانشجویان این آموزشکده به خوبی دیده می شود.
صیدایی یادآور شد: آمادگی لازم برای استفاده از تولیدات این آموزشکده در بخش صنایع دستی و هدایا وجود دارد.
رئیس آموزشکده فنی دختران ایلام نیز در این آیین گفت: 70 درصد فارغ التحصیلان این آموزشکده با راه اندازی کسب و کارهای کوچک، جذب بازار کار می شوند.
پریچهر قنبری افزود: بیشتر رشته های این آموزشکده کاربردی و مورد نیاز جامعه هستند و افراد فارغ التحصیلان این رشته ها به سرعت صاحب شغل می شوند.
وی با بیان اینکه هم اکنون پنج رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این آموزشکده دایر است، ادامه داد: بیشتر واحدهای درسی عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی است.
قنبری رشته های موجود در این آموزشکده را کاردانی طراحی دوخت، حسابداری، فناوری و نرم افزار کامپیوتر و کارشناسی ناپیوسته معماری عنوان کرد و گفت: سال آینده رشته های معماری و صنایع شیمیایی در مقطع کاردانی و همچنین کارشناسی ناپیوسته فناوری و نرم افزار کامپیوتر در این آموزشکده راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان این آموزشکده در رشته های مختلف به نمایش گذاشته شده است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار