رحیم کبود پروش‌دهنده قارچ خوراکی، گفت: این کار زندگی ما را متحول کرد، قبل از آغاز کار به‌سختی خرج خانواده را تأمین می‌کردم، اما به لطف خدا به غیر از خودم ۴ نفر از اعضای خانواده هم مشغول به کار شدند و سود قابل قبولی را کسب می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 30 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، رحیم کبود پروش‌دهنده قارچ خوراکی از تولید و کشاورزی این محصول در کارگاه خانگی خود اعلام رضایت کرد و گفت:  قبل از آغاز کار جدید سال‌ها راننده بودم، با اتومبیل شخصی مسافرکشی می‌کردم، اما هزینه‌های آن شغل و استهلاک بالای اتومبیل مرا مجبور به خانه نشینی کرد، مدتی در پی شغل جدید بودم که توصیه دوستان وارد این عرصه شدم.
وی با توصیف روزهای ابتدای کار، گفت: ابتدای به سازمان فنی و حرفه‌ایی مراجعه و آموزش‌های لازم را کسب کردم، با مشاوره متخصصین این سازمان و با دریافت تسهیلات ۱۹ میلیون تومانی از بانک مهر اقتصاد و با معرفی سازمان بسیج مستضعفین کار خود را آغاز کردم.

این تولیدکننده ادامه داد: این کار زندگی ما را متحول کرد، قبل از آغاز کار به سختی خرج خانواده را تأمین می‌کردم، اما به لطف خدا به غیر از خودم چهار نفر از اعضای خانواده هم مشغول به کار شدند و سود قابل قبولی را کسب می‌کنیم.

وی با تشریح پرورش قارچ خوراکی، گفت: تولید هر تن قارچ خوراکی نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد و قیمت فروش آن بیش از دوبرابر هزینه است یعنی قریب به یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان.

کبود با بیان اینکه این تولید مخاطرات خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: باید به‌طور مداوم از متخصصین کشاورزی مشاوره گرفت زیرا قارچ خوراکی محصولی است که در برابر آفت ضعیف است و مراقبت خاص خود را می‌طلبد.

این فعال اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: پرورش قارچ را در محل زندگییم انجام می‌دهم و اگر کار به همین منوال پیش رود در آینده نزدیک قصد ایجاد سوله‌های پرورش قارچ جدید را دارم.
بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار