فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از ایجاد اشتغال برای یک هزار و 500 نفر با اعطای تسهیلات از سوی این مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 19 November 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جلیل بابازاده روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل گفت: برای ایجاد این تعداد اشتغال، 350 میلیارد ریال با کمک بانک مهر اقتصاد در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از قالیبافی گرفته تا کشت زعفران پرداخت شده است.
وی افزود: میزان تسهیلات اعطایی بسته به موضوع فعالیت به هر نفر بین 50 میلیون تا 300 میلیون ریال بوده و تا کنون نیز 70 درصد تسهیلاتی که برای این امر در نظر گرفته شده بود، پرداخت شده است.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به آغاز هفته بسیج بیان کرد: فعالیت های بسیج در زمینه های مختلف انجام می شود و از جمله می توان به برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد.
او اضافه کرد: در کشور 11 هزار گروه و در استان اردبیل پنج هزار و 600 نفر از اقشار گوناگون از دانشجویان گرفته تا پزشکان و طلبه ها در قالب 176 گروه جهادی به مناطق روستایی و محروم اعزام و حدود چهار میلیارد ریال خدمت رایگان به مردم ارایه کرده اند.
سردار بابازاده ادامه داد: مجموع فعالیت ها در قالب در زمان صلح در قالب فرهنگی و تبلیغی، تربیتی، محرومیت زدایی، حفظ آمادگی دفاعی و اقتصاد مقاومتی انجام می شود که در این راستا چهار هزار و 700 حلقه صالحین در استان اردبیل فعال هستند که سازماندهی بی نظیری دارند.
وی گفت: چهار هزار نفر در قالب حلقه های صالحین آموزش های لازم را دیده اند و 22 قشر بسیجی استان نیز همچنان به فعالیت های تعریف شده ادامه می دهند.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: اولویت کنونی فعالیت های فرهنگی است که نشانه آن کاهش هشت درصدی استفاده از ماهواره است و در همین راستا 75 هزار نفر در کشور تاکنون گیرنده های ماهواره ای خود را تحویل داده اند.
او بیان کرد: هم اکنون شیوع اعتیاد 6درصد و میزان استفاده از ماهواره 65 درصد است و از این رو فعالیت های تبلیغی و فرهنگی اهمیتی ویژه می یابد چرا که امروز جنگ فیزیکی نداریم اما دشمنان از پای ننشسته اند و از طرفی حکومت امروز به سادگی به دست نیامده که بخواهیم نسبت به مسایل و آسیب ها بی تفاوت باشیم.
سردار بابازاده اضافه کرد: برای دوران رزم نیز آمادگی داریم و از جمله از میان یک هزار و 543 گردان رزمی سازماندهی شده بیت المقدس در کشور، 20 گردان بیت المقدس و همچنین هفت گردان کوثر در استان اردبیل فعالیت دارند.
وی عنوان کرد: بسیج ظرفیتی بزرگ دارد که بر اساس گفتمان شهدا، امام راحل و بنیه های مردم شکل گرفته و برای حفظ این گنجینه ارزشمند آمادگی های دفاعی و رزمی به 10 هزار نفر از دانش آموزان پسر دوم متوسطه و همچنین 40 هزار نفر خواهران آموزش داده می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار