۱۷۶کلاس درس تخریبی در همدان مقاوم‌سازی شود
کد خبر: ۱۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 14 March 2015

۱۷۶کلاس درس تخریبی در همدان مقاوم‌سازی شود

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان از تشکیل ۱۱۲ کلاس درس در کانکس خبر داد و گفت: ۱۷۶ کلاس درس در همدان به صورت تخریبی هستند که باید مقاومسازی شوند.

به گزارش تسنیم؛  فرزاد تیموری در شورای آموزش و پرورش استان همدان درباره وضعیت تخصیص اعتبارات ۹۳ اظهار داشت: از مجموع ۱۱ میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان اعتبارات استانی تنها ۵۹ درصد تخصیص داشته است.

وی افزود: همچنین از ۱۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار ویژه تخریب و بازسازی ۷۳ درصد تخصیص، از ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبارات استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیز ۶۸ درصد تخصیص داشته است.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه از ۶۹۰ میلیون تومان اعتبارات ملی خیران برای تکمیل مدارس ۹۶ درصد تخصیص یافته است، تصریح کرد: امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل کمک خیران در زمینه پروژههای آموزشی هزینه شده است.

وی گفت: در مجموع ۴۰ میلیارد تومان اعتیار برای نوسازی مدارس در امسال پیش بینی شده بود که بخش قابل توجه آن تخصیص یافته است و تا پایان سال نیز بخشی از اعتبارات نیز جذب میشود.

تیموری بیان کرد: بنیاد برکت ساخت ۶ مدرسه جدید را با ۳۵ کلاس درس در دستور کار قرار داده است و همچنین اخیرا ساخت ۲۵ مدرسه دیگر را برای ابلاغ پیگیری کردهایم که این بنیاد تقبل هزینه کند.

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات بنیاد برکت پنج مدرسه شامل مدارس استثنائی اسدآباد، روستای نوار رزن، روستای علیصدر کبورداهنگ، هنرستان همدان و هنرستان کبودراهنگ با صرف ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح است.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان عنوان کرد: امسال سیستم گرمایشی ۲ هزار و ۹۷۱ مدرسه نیاز به استانداردسازی داشت که ۳۸ درصد آنها معادل یکهزار و ۹۳ مدرسه به شوفاژ، ۳۴ درصد به بخاری گازی و ۲۷ درصد این مدارس با بخاری نفتی تجهیز شدند.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ کلاس درس در همدان در کانکس تشکیل میشود، اظهار داشت: ۶۸۳ مدرسه نیز فاقد دیوار هستند که در بحث تردد احشام و ورود حیوانات وحشی در تنگنا قرار دارند و همچنین ۱۷۶ کلاس درس به صورت تخریبی هستند که باید مقاومسازی شوند.

تیموری با اشاره به وجود ۴۱ پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح استان همدان گفت: از این تعداد ۹ استخر دانشآموزی است که باید در بودجه ۹۴ سهم اعتبارات استانی در این بخش افزایش یابد و در سفر هیئت دولت به همدان اعتبارات ویژهای برای تکمیل این پروژهها جذب شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار