سرپرست سازمان توسعه گردشگری گفت: شهرداری تبریز در کنار شهرداری های اصفهان و تهران جزو سه شهرداری مطرح در امر موزه داری است.
کد خبر: ۱۲۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲ 15 November 2015
به گزارش تابناک تبریز؛ رضا خلیلی با اشاره به فعالیت های شهرداری در امر موزه داری اظهار داشت: این فعالیت های مستمر موجب انتخاب موزه شهریار به عنوان موزه برتر کشور در زمینه آموزش توسط کمیته ی ملی موزه های ایران ( ایکوم) شده است.

خلیلی موزه را یکی از راه‌های ارتباطی نسل‌های آینده با تاریخ و هویت گذشته دانست و ادامه داد: موزه ها در خدمت مدیریت شهری برای توسعه فرهنگی هستند.

وی افزود: توسعه و ارزشمندی یک شهر در قدمت، تاریخ بنیادهای فرهنگی و هویت آن شهر خلاصه می‌شود که در این میان موزه ها عامل و محصول توسعه هستند.

وی تبریز را شهری که به تنهایی ١٤ موزه متنوع دارد معرفی کرد که هرکدام گوشه‌ای از تاریخ این بخش از سرزمین ایران را به نمایش گذاشته‌اند.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری با اشاره به امضا تفاهم نامه همکاری ما بین مجموعه داران و شهرداری گفت: این تفاهم نامه می تواند راه آغازی برای انجام فعالیت های مستمر و تاثیرگذار باشد.

وی افزود: تبریز تا دهه گذشته موزه‌های محدودی در خود جای داده بود؛ اما به لطف وجود مجموعه‌داران علاقه‌مند و منحصربه‌فرد، آثار قدیمی بسیاری جمع‌آوری و برای راه‌اندازی موزه‌های جدید اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :