ائمه جمعه شهرستان‌های کرمانشاه تأکید کردند: فعالیتهای فرهنگی دانشگاه باید براساس موازین اسلامی اجرا شوند و تبعیت از روشهای غربی بی‌فایده است.
کد خبر: ۱۲۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 14 November 2015
ائمه جمعه شهرستان‌های کرمانشاه تأکید کردند: فعالیتهای فرهنگی دانشگاه باید براساس موازین اسلامی اجرا شوند و تبعیت از روشهای غربی بی‌فایده است.

حجت‌الاسلام سیدامیر محمدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه اسلام‌آباد غرب یکی از گفتمانهای مقام معظم رهبری را پیشرفت دانست که به وسیله تکنولوژی محقق می‌شود و اظهار داشت: با وجود اینکه سرعت پیشرفت علم ایران 13 برابر دنیا است اما امریکا به عنوان دشمن ما پیشرفت خود را از 140 سال قبل آغاز کرده است.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه اسلام بر شناخت و وجود حجاب تأکید کرده است، عنوان کرد: فعالیتهای فرهنگی با برگزاری کنسرتها و اختلاط دختر و پسر در دانشگاهها متفاوت است و غربیها نیز تاکنون از این رویه بهره‌ای نبرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی‌پور با بیان اینکه دانشگاهها برای اثبات حضور و فعالیت خود باید وظیفه خود را در مقابل اقتصاد مقاومتی ایفا کنند، گفت: امروز دشمنان و در رأس آنها امریکا به دنبال تربیت دانشجویان ایرانی به نحوی هستند که در راستای اهداف آنها حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جهان بزرگترین نگرانی استکبار و دشمنان اسلام است، افزود: با این وجود عده‌ای با عدم اعتماد به نفس، استکبار را برای رسیدن به اهداف آنها راهنمایی و کمک می‌کنند و این بسیار خطرناک است.

ایجا ناامیدی در مراکز علمی کشور حربه جدید دشمنان است

امام جمعه موقت سر‌پل‌ذهاب در خطبه‌های این هفته شهرستان سر‌پل‌ذهاب با اشاره به اینکه ایجاد ناامیدی حربه استکبار برای نفوذ در کشور به‌ویژه در مراکز علمی است، اظهار داشت: افزایش تفکر یأس و ناامیدی از جمله موارد بارز نفوذ استکبار در کشور است اما جمهوری اسلامی ایران که با وجود تحریمها به پیشرفت خود ادامه داد تسلیم این نفوذ نمی‌شود.

حجت‌الاسلام هوشنگ کریمی مهمترین عامل موفقیت کشور را درتوسعه علم، دانش و پژوهش دانست و گفت: فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها باید براساس آموزه‌های اسلام باشد و اجرای تفکرات غربی تنها سبب نفوذ استکبار و عقب ماندن از رشد علمی دنیا می‌شود.

وی عنوان کرد: پیشرفتهای علمی در کشور باید با سرعت بیشتری ادامه یابد تا استکبار و در رأس آن امریکا در رسیدن به اهداف خود ناکام بماند.

حجت‌الاسلام کریمی جامعه پویا و پیشرو را نیازمند درونی شدن تفکر کتابخوانی به عنوان یک وظیفه دینی و ملی دانست و خاطرنشان کرد: افزایش مطالعه سبب پیشرفت جامعه می‌شود و استکبار در تلاش برای کمرنگ کردن آن در کشور است.

مسئولان به جای توجه به نیروهای خارجی بر نیروهای داخلی تکیه کنند

امام جمعه صحنه در خطبه‌های این هفته با اشاره به اینکه مسئولان داخلی باید به نیروهای خودی متکی باشند، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلمی ایران به کشوری قدرتمند در دنیا تبدیل شده است اما عده‌ای با خود کم‌بینی نیروهای خارجی از از نیروهای داخلی برتر می‌دانند.

حجت‌الاسلام احمد زارعی به ضرورت داشتن بصیرت در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: در موضوع برجام باید مراقب نفوذ بیگانگان بود زیرا در جریان فتنه 88 نیز عده‌ای به دلیل نداشتن آگاهی و بصیرت گرفتار توطئه دشمنان شدند.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چشم بیدار نظام هستند، عنوان کرد: سپاه پاسداران در شناسایی عوامل شبکه نفوذ آمریکا در کشور نقش داشتند که در این پرونده مجموعه‌ای از مجربترین فعالان رسانه‌ای اپوزیسیون خارجی در یک فرایند پیچیده فعالیت می‌کردند
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار