در یزد مطرح شد:
معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور گفت: در سال جاری برای معاونت عمران و توسعه امور شهری اعتباری بالغ بر 6 هزار و 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که امیدواریم با تخصیص آن، بتوانیم به شهرداری‌های کشور کمک‌ کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 07 November 2015

به گزارش تابناک یزد،هوشنگ خندان‌دل در نشست مشترک معاونت و مدیرکل فنی عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: در سال جاری از محل بودجه ملی و مالیات بر ارزش افزوده سوخت، مبلغ 6 هزار و 500 میلیارد تومان به حوزه معاونت عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور اختصاص یافت که در صورت تخصیص می‌توانیم به بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در دو بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی به شهرداری‌ها کمک‌ کنیم.

وی ادامه داد: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و تجهیز سازمان‌های آتش‌نشانی سراسر کشور به ماشین‌آلات مورد نیاز و لوازم سخت‌افزاری ضروری از جمله نردبان‌های بلند آتش‌نشانی از جمله اولویت‌های اصلی ما برای کمک به شهرداری‌ها است.

خندان‌دل افزود: خوشبختانه در سال گذشته مبلغی بیش از 200 میلیارد تومان در قالب پرداخت سهم دولت برای یارانه بلیط اتوبوس‌های درون‌شهری در بین 90 شهرداری کشور توزیع شد که این میزان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: توجه به معماری ایرانی ـ اسلامی همواره مدنظر مسئولان نظام بوده و دولت تدبیر و امید توجه به هویت تاریخی شهرهای کشور و حفظ و احیای این هویت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی همچنین بیان کرد: خوشبختانه در استان یزد به همت استانداری و شهرداری یزد و اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری این استان، هویت تاریخی، ایرانی و اسلامی شهر حفظ شده و امیدواریم با نتایج مثبت برگزاری هفتمین همایش معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری که در یزد برگزار شد، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حفظ و احیای بافت‌های تاریخی در سراسر کشور باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این جلسه به پرونده کلانشهر شدن شهر یزد اشاره کرد و توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار داشت: در این پرونده هر یک از شوراهای اسلامی و شهرداری‌های دو شهر حمیدیا و یزد باید در قبال یکدیگر تعهداتی را انجام می‌دادند و هر زمان که این تعهدات عملیاتی شد، استانداری یزد این آمادگی را دارد تا پرونده کلانشهر شدن شهر یزد را تا رسیدن به نتیجه مطلوب حمایت کند.

محمدرضا عظیمی‌زاده شهرداری یزد نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات شهرداری در حوزه شهری و ایجاد فضای سبز ارائه کرد.

همچنین برخی از اعضای شورا به بیان مشکلات و محدودیت‌های شهر یزد پرداختند که از آن جمله می‌توان به نداشتن تجهیزات کافی آتش‌نشانی نظیر نردبان بلند، عدم پرداخت بخشی از یارانه بلیط اتوبوس‌های درون‌شهری، نبود قیر برای آسفالت خیابان‌ها و ... اشاره کرد.

در این جلسه همچنین مواردی از جمله تبدیل شهر یزد به کلانشهر با پیوستن حمیدیا و شاهدیه به یزد، از سوی برخی اعضای شورای شهر یزد مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور به منظور شرکت در هفتمین همایش معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که دیروز و امروز به میزبانی یزد برگزار شد، به این استان سفر کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار